واکنش ایران به بیانیه انگلیس و کشورهای عربی

کدخبر: ۴۶۳۳۹۸
محسن بهاروند، سفیر کشورمان در انگلیس با انتشار پستی در اینستاگرام به به بیانیه انگلیس و کشورهای حاشیه خلیج فارس در خصوص ایران واکنش نشان داد.
واکنش ایران به بیانیه انگلیس و کشورهای عربی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا، محسن بهاروند، سفیر کشورمان در انگلیس با انتشار پستی در اینستاگرام به به بیانیه انگلیس و کشورهای حاشیه خلیج فارس در خصوص ایران واکنش نشان داد.

 محسن بهاروند در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

باعث تاسف است که بعضی از کشورهای عربی آغوش باز ایران برای مذاکره، مفاهمه و سیاست همسایگی محترمانه را نادیده گرفته و در لندن علیه ایران بزرگ و مقتدر بیانیه صادر می کنند. راه امنیت، دوستی و سعادت منطقه نه از لندن که از تهران و با مشارکت همه کشورهای منطقه می گذرد. آنها و انگلیس از ایران خواسته اند که آخرین فرصت را غنیمت بشمارد و توافق هسته ای را پیش ببرد، در امور دیگران دخالت نکند، فعالیتهای مخرب نداشته باشد … و سخنان کلی و مبهم از این دست.

ایران سالها است که همین درخواستها را از این کشورها و کشور انگلیس دارد. بنظر من اول باید نشست و بر اساس واقعیت روی زمین حساب کرد چه کسانی بیشترین دخالت بیجا و فعالیت مخرب در منطقه ما دارند. ما در کنار این خواسته دست دوستی خود را بسوی همسایگان دراز کرده و از آنها دعوت کرده ایم به گفتگوهای سازنده بنشینیم تا این توقعات متقابل روشن و در یک چارچوب دیپلماتیک مشخص قرار گیرد و بتوان آنها را با تشریک مساعی و بشکل مسالمت آمیز حل و فصل کرد. اما انگار سیاست و توانایی عده ای فقط فرار از تعامل معنی دار و فاصله از دوستان واقعی و برادران دینی و طرح سخنان کلی، مبهم و غیر دیپلماتیک در سایه تفرقه افکنان و سود جویان است.

 وزیر خارجه انگلیس و وزیران خارجه شورای همکاری خلیج فارس پس از دیدار روز گذشته خود در انگلیس،  بیانیه‌ای  در مورد مسائل متعدد امنیتی، از جمله ایران، منتشر کردند.

در این بیانیه آمده است: در این دیدار یمن، بحران افغانستان و «فعالیت منطقه‌ای» ایران مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وزیران خارجه انگلیس و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در این بیانیه مدعی شدند: مذاکرات وین با هدف احیای برجام «آخرین فرصت» برای بازگرداندن امنیت به منطقه و جلوگیری از تشدید تنش‌ها است. ایران برای مقابله با بحران در منطقه باید این فرصت را غنیمت بداند و از آن استفاده کند. ایران باید علاوه بر این به حاکمیت ملی و تمامیت ارضی همسایگان خود احترام بگذارد و حمایت از گروه‌های نظامی را کنار بگذارد. 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید