فوری / چین ۴ مقام آمریکایی را تحریم کرد

کدخبر: ۴۶۳۵۰۴
اقتصادنیوز: وزارت خارجه چین روز سه‌شنبه از تحریم شدن ۴ مقام آمریکایی و مسدود شدن هر گونه دارایی آن‌ها در خاک کشور چین خبر داد.
فوری / چین ۴ مقام آمریکایی را تحریم کرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، ژائو لیژیان سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: رئیس و سه عضو کمیسیون بین المللی آزادی مذهبی دولت آمریکا نمی‌توانند از کشور چین، هنگ کنگ و ماکائو دیدار کنند و هر گونه دارایی آن‌ها در این کشور مسدود خواهد شد. 

الجزیره گزارش داد، سخنگوی وزارت خارجه چین افزود: نادین مائنزا رئیس، نوری تورکل معاون رئیس و آنوریما بهارگاوا و جیمز کار از اعضای کمیسیون بین المللی آزادی مذهبی دولت آمریکا تحریم شده‌اند. 
ژائو اشاره‌ای به دارایی‌های این افراد در چین نکرد. 
آمریکا هفته گذشته به بهانه اردوگاه‌های کار اجباری و نقض حقوق بشر در استان سین جیانگ، واردات کالا از این منطقه را ممنوع کرد. 
 به گزارش ایرنا، چین با ابراز تاسف از تحریم‌های جدید آمریکا برای ۸ شرکت گروه سین جیانگ، آن را عاملی در جهت تضعیف اقتصاد جهانی و تجارت میان ۲ کشور عنوان کرد. 
سخنگوی وزارت تجارت و بازرگانی چین در مصاحبه‌ای گفت:  «این نخستین بار نیست که دولت آمریکا به بهانه‌های کذب از جمله امنیت ملی یا نقض حقوق بشر در اقتصاد چین دخالت می‌کند و برای کالاهای سین‌جیانگ تحریم وضع می‌کند تا صادرات و سرمایه گذاری ما را کنترل کند.» 
او در ادامه به شدت از آمریکا انتقاد و این کشور را ترغیب کرد تا به سرعت انجام این کار اشتباه را متوقف کند. 
وزارت خزانه داری آمریکا هفته گذشته همچنین بزرگ‌ترین کارخانه تولید پهپاد «دی اج آی» و ۷ شرکت چینی دیگر را در فهرست سیاه قرار داد. بدین ترتیب آمریکایی‌ها دیگر قادر به خرید و فروش با این شرکت‌ها نخواهند بود. 
 «سین‌جیانگ» منطقه غنی منابع معدنی می‌باشد که به لحاظ محصولات کشاورزی و کارخانه هایش حائز اهمیت است. 
چین نیز اعلام کرده است که برای حمایت از حق حاکمیت ملی خود درباره حقوق مشروع و قانونی و منافع شرکت‌های چینی دست به اقدام متقابل در برابر آمریکا خواهد زد. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید