تل‌آویو از ۳ شرکت اسرائیلی شکایت می‌کند!

کدخبر: ۴۶۳۵۱۵
اقتصادنیوز: روزنامه اورشلیم پست نوشت: تل‌آویو از سه شرکت اسرائیلی برای صادرات بدون مجوز موشک‌های کروز به چین شکایت می‌کند.
تل‌آویو از ۳ شرکت اسرائیلی شکایت می‌کند!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، روزنامه اورشلیم پست نوشت: آفراهیم منشیه مالک شرکت "سولار اسکای" که موشک‌های کروز را می‌سازد قراردادی با طرف‌هایی در پکن امضا کرد که مناقصه تجهیز ارتش چین به موشک‌های کروز را برنده شده است.

در این قرارداد از سوی تسیون گازت و یوری شحار صاحبان شرکت مشورتی امنیتی میانجی‌گری انجام شده که در مشورت‌ها و میانجی‌گری‌ها بین سرمایه‌گذاران خارجی و شرکت‌های تکنولوژیکی اسرائیل مشارکت دارند.

این روزنامه افزود: منشیه همچنین از خدمات تزویکا وزئیو نافیه صاحب شرکت Innocon، استفاده کرده؛ شرکتی که پهپادهایی با اهداف اطلاعاتی تولید می‌کند و نیز افراد دیگری را که در تولید موشک‌های کروز و تمام قطعات آن کار می‌کنند، جذب می‌کند. 

این روزنامه به نقل از دادستانی کل رژیم صهیونیستی نوشت: مظنونان ده‌ها موشک کروز تولید کردند و روی آنها تعدادی آزمایش در خاک اراضی اشغالی انجام دادند که جان انسان‌ها را به خطر انداخت.

این موشک‌ها به شکل مخفیانه به چین منتقل شدند، منشیه در مقابل میلیون‌ها دلار دریافت کرده تا این موضوع را در چارچوب ارتباطش با شرکت خارجی مخفی کند.

اورشلیم پست نوشت: ارتش چین از این سلاح‌ها بدون اینکه سرنوشت آن را مشخص کند، استفاده نکرده است.

تحقیقات در این پرونده از سوی واحد تحقیقات کیفری بین‌المللی در لاهه۴۳۳ (سازمان اسرائیل مبارزه با جرایم در پلیس اسرائیل) در حال انجام است.

در فوریه بیش از ۲۰ اسرائیلی از سوی سازمان امنیت عمومی (شاباک) و پلیس رژیم صهیونیستی به ظن اینکه سلاح‌های غیرقانونی را در دولتی در آسیا توسعه و تولید و تبادل کرده‌اند، بازجویی شده‌اند.

تحقیقات نشان داد، مظنونان دستورات را از افرادی مرتبط با کشوری خارجی دریافت کردند و به پول و مزایای دیگری در ازای آن دست یافته‌اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید