با امضای یک یادداشت تفاهم انجام شد؛

وصول بدهی چند ساله سریلانکا به ایران!

کدخبر: ۴۶۳۵۲۲
اقتصادنیوز: سفارت ایران در سریلانکا خبر داد که بدهی چند ساله سریلانکا به ایران، با حضور علیرضا پیمان پاک معاون وزیر صمت و رییس سازمان توسعه تجارت در کلمبو و امضای یک یادداشت تفاهم وصول می‌شود.
وصول بدهی چند ساله سریلانکا به ایران!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، علیرضا پیمان پاک معاون وزیر صمت و رییس سازمان توسعه تجارت در اولین مقصد تجاری این وزارت خانه  با سریلانکا یادداشت تفاهم امضا کرد.

معاون وزیر صمت و رییس سازمان توسعه برای تسویه بدهی نفتی سریلانکا که سال ها تعیین تکلیف نشده بود بامداد روز دوشنبه 29 آذر وارد کلمبو شد، در آنجا یادداشت تفاهمی امضا کرد که به دنبال آن مقرر شد در ازای واردات ماهانه چای بدهی سریلانکا به کشورمان تسویه گردد.

لازم به ذکر است، این واردات چای، مازاد واردات سنتی نیست، بلکه از این به بعد واردات جاری در بخش چای از این طریق انجام می شود و تا حد ممکن از خروج ارز از کشور جلوگیری می شود.

همچنین معاون وزیر صمت و رییس سازمان توسعه تجارت در ادامه رایزنی های خود با مقامات و تجار سریلانکا از جمله رییس اتاق بازرگانی سیلان و سازمان توسعه تجارت سریلانکا، وزیر کشت و صنعت، وزیر مشاور در امور همکاری های منطقه ای، قائم مقام وزیر خارجه و وزیر صنعت دیدار کردند و راههای توسعه اقتصادی و نهایت استفاده از فرصت های موجود را بررسی کردند.


 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید