واکنش کیهان به گزارش یک زندانی امنیتی برای بی‌بی‌سی/ او با نیویورک تایمز هم مصاحبه کرده است

کدخبر: ۴۶۳۸۳۷
یکی از این زندانیان به نام مهدی.م که به چهار سال حبس محکوم است چندی پیش مقاله‌ای مفصل را برای بی‌بی‌سی فرستاد که در این رسانه معاند منتشر شد. مقاله‌ای که در آن وی از یک محکوم امنیتی دیگر دفاع کرده و حکم او را زیر سؤال می‌برد.
واکنش کیهان به گزارش یک زندانی امنیتی برای بی‌بی‌سی/ او با نیویورک تایمز هم مصاحبه کرده است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از روزنامه کیهان، در حالی که رسانه‌های معاند و دشمنان جمهوری اسلامی جنجال و دروغ‌پردازی درباره نوع برخورد با زندانیان امنیتی را تبدیل به یک رویه ثابت و همیشگی کرده و بصورت سازمان‌دهی شده و گله‌ای در این زمینه روایت‌های جعلی تولید کرده و پمپاژ می‌کنند اما شواهد و قرائن نشان می‌دهد میان ادعاها و واقعیت فاصله عجیب و غریبی وجود داشته و از قضا ماجرا در مواردی برعکس است.

برای نمونه یکی از این زندانیان به نام مهدی.م که به چهار سال حبس محکوم است چندی پیش مقاله‌ای مفصل را برای بی‌بی‌سی فرستاد که در این رسانه معاند منتشر شد. مقاله‌ای که در آن وی از یک محکوم امنیتی دیگر دفاع کرده و حکم او را زیر سؤال می‌برد. این زندانی به تازگی نیز با خبرنگار نیویورک تایمز مصاحبه کرده و این روزنامه آمریکایی گزارشی را علیه نظام با استناد به ادعاهای این فرد محکوم منتشر کرده است. نکته جالب و مضحک گزارش نیویورک تایمز آنجاست که در گزارش خود می‌نویسد زندان اوین جایی است که زندانیان سیاسی در آنجا نگه داشته شده و شکنجه می‌شوند!

این هم از عجایب و غرایب روزگار است که یک زندانی امنیتی از داخل زندان برای رسانه انگلیسی مقاله می‌فرستد با روزنامه آمریکایی علیه نظام مصاحبه می‌کند و حامیانش مدعی هستند چنین محکومانی تحت فشار هستند. به راستی از مسئولان قضایی -بخصوص سازمان زندان‌ها- و سیستم امنیتی باید پرسید در کجای دنیا محکومان اینچنینی که به سرباز و پادوی دشمن تبدیل شده‌اند، با رسانه‌های کشورهای متخاصم می‌توانند تماس بگیرند و از درون زندان و در حال گذراندن دوران حبس خود به اعمال مجرمانه خود ادامه دهند؟!

گفتنی است اخیراً بی‌بی‌سی گزارشی پر سر و صدا از برخورد غیرانسانی و شکنجه‌آمیز با برخی محکومان منتشر کرده است که مراجعه به محتوای این گزارش به اصطلاح افشاگرانه نشان می‌دهد این زندانیان گفته‌اند زمان دسترسی آنان به تلفن برای تماس با خارج از زندان کاهش یافته است و این مصداق شکنجه و آزار آنان است!

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید