تظاهرات در «ذی قار» عراق در پی استعفای استاندار / نخست‌وزیر عراق استعفای وی را پذیرفت؟

کدخبر: ۴۶۳۹۱۱
اقتصادنیوز: ده‌ها نفر از مردم استان «ذی قار» عراق در حمایت از استاندار مستعفی این خطه به خیابان‌ها ریختند و خواستار ادامه فعالیت «احمد عبد الغنی الخفاجی» در این سمت شدند.
تظاهرات در «ذی قار» عراق در پی استعفای استاندار / نخست‌وزیر عراق استعفای وی را پذیرفت؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، این افراد امروز (پنجشنبه) در اعتراض به استعفای استاندار «ذی قار» با آتش زدن لاستیک تعدادی از جاده‌ها و خیابان‌های شهر «ناصریه» مرکز این استان را بستند.  

رسانه‌های عراق گزارش دادند، بر اساس این گزارش، معترضان اقدام به آتش زدن لاستیک در چهار راه «البهو» در وسط ناصریه کردند و خیابان‌های منتهی به این چهار را بستند.  

گزارش برخی از رسانه‌های عراقی حاکیست، این اعتراض‌ها با برگزاری کنفرانس خبری استاندار مستعفی «ذی قار» در محل استانداری همزمان بود و برخی از آن‌ها خود را به محل رساندند و تهدید کردند چنانچه استاندار از تصمیم خود صرف نظر نکند و یا «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر استعفای وی را بپذیرد به اعتراض‌های خود خواهند افزود.  

«احمد عبد الغنی الخفاجی» استاندار مستعفی «ذی قار» امروز (پنجشنبه) بار دیگر در خصوص ارائه درخواست استعفایش به «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق در یک گفت و گوی تلویزیونی اظهار داشت که دیروز چهارشنبه با «مصطفی الکاظمی» دیدار و شرایط استان را برای وی تشریح کردم.  

وی افزود: در جریان این دیدار استعفای خود را به نخست وزیر عراق ارائه دادم و اکنون استعفای من روی میز وی قرار دارد.  

الخفاجی خاطرنشان کرد: «الکاظمی» هنوز استعفایم را نپذیرفته است، اما روند به سمت پذیرش آن پیش می‌رود زیرا این موضوع سمت استاندار برای من تمام شده است.  

صبح امروز (پنجشنبه) برخی از رسانه‌های عراق به نقل از «الخفاجی» استاندار ذی قار اعلام کردند که «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق درخواست استعفای وی را پذیرفته است.  

استان «ذی قار» عراق در چند روز گذشته شاهد اعتراضات گسترده برای ایجاد فرصت‌های شغلی، بهبود وضعیت خدمات‌رسانی و همچنین مداوای مجروحان اعتراضات این شهر در سال ۲۰۱۹ بوده است.  

در همین حال برخی از تظاهرکنندگان با اشاره به‌عدم توانایی «الخفافی» در دریافت حقوق شهر از دولت فدرال (مرکزی)  خواستار برکناری وی از سمت استانداری «ذی قار» بودند.  

در جریان تظاهرات روز گذشته (چهارشنبه) در این شهر تعدادی از تظاهرکنندگان بر اثر گلوله‌های نیروهای امنیتی مجروح شدند و «مصطفی الکاظمی»  نخست‌وزیر، دستور رسیدگی و برخورد قانونی با متخلفان از دستورالعمل‌های پلیس و پلیس ضد شورش عراق را صادر کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید