پکن با کشورهای غربی بازی می کند

راه حل نخست وزیر کانادا برای مقابله با چین

کدخبر: ۴۶۴۵۶۶
نخست وزیر کانادا در مصاحبه با تلویزیون گلوبال گفت که کشورهای غربی باید یک جبهه متحد در برابر چین تشکیل دهند تا مانع از آن شوند که از منافع تجاری برای رو در رو قرار دادن آنها علیه یکدیگر شوند.
راه حل نخست وزیر کانادا برای مقابله با چین

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، نخست‌وزیر کانادا خواهان تشکیل جبهه متحد غربی علیه چین شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا در مصاحبه با تلویزیون گلوبال گفت که کشورهای غربی باید یک جبهه متحد در برابر چین تشکیل دهند تا مانع از آن شوند که  از منافع تجاری برای رو در رو قرار دادن آنها علیه یکدیگر شوند. ترودو گفت که چین با کشورهای غربی علیه یکدیگر «بازی» می کند، زیرا آن‌ها برای دسترسی به فرصت‌های اقتصادی در این کشور رقابت می‌کنند.

او در این مصاحبه گفته: « در شرایطی که ما در حال رقابت با یکدیگریم، چین بسیار هوشمندانه در این در بازار آزاد و رقابتی با ما بازی می‌کند... ما باید کار بهتری برای همکاری با یکدیگر انجام دهیم و محکم بایستیم تا چین نتواند با ما بازی کند و ما را در مقابل یکدیگر قرار دهد».

روابط بین کانادا و چین از زمان بازداشت منگ وانژو، مدیر مالی هوآوی در سال 2018 بر اساس حکم استرداد آمریکا، سرد بوده است. چین مدت کوتاهی پس از آن، دو کانادایی را بازداشت کرد و اتهامات اتاوا مبنی بر گروگان‌گیری از سوی پکن را رد کرده است. منگ در ماه سپتامبر با دادستان های ایالات متحده به توافق رسید و به دعوای استرداد پایان داد و این دو کانادایی چند ساعت پس از توافق آزاد شدند.

با این حال، پیش از بازداشت منگ هم مواضع کاندا پیرامون مسائل حقوق بشر چین موجب عصبانیت پکن شده بود. اوایل ماه جاری میلادی کانادا اعلام کرد که به متحدانش در تحریم دیپلماتیک بازی‌های المپیک زمستانی 2022 در پکن در ماه فوریه می‌پیوندد تا پیامی به چین درباره سابقه حقوق بشر در این کشور ارسال کرده باشد.

 
 
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید