جنجال افشاگری نماینده مجلس / اعضای ستاد انتخاباتی رئیسی قرار است مدیر شوند!

کدخبر: ۴۶۴۷۸۸
اقتصادنیوز: :‌رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در نشست علنی در تذکری خطاب به هیئت‌رئیسه مجلس گفته است که«به ما می‌گویند از محل خود و از اعضای ستاد آیت‌الله رئیسی کسی را برای فرمانداری معرفی کنید؛ اما از ۲۰ نفر نیز حتی یک نفر را محض احترام قبول نمی‌کنند و می‌گویند ما استانداریم و هر کاری بخواهیم انجام می‌دهیم. به آقایان بفرمایید همراهی و همفکری خوب است، به‌خصوص که ما را ۱۵ سال است که می‌شناسید و اقوامی در استان تهران نداریم و کسی را معرفی نمی‌کنیم. خودشان گفته بودند فردی بومی و از ستاد آیت‌الله رئیسی معرفی کنید؛ اما بعد می‌روند و با روزنامه ایران و... مصاحبه‌های دیگری می‌کنند».
جنجال افشاگری نماینده مجلس / اعضای ستاد انتخاباتی رئیسی قرار است مدیر شوند!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از روزنامه شرق، حرف‌های دیروز نوروزی واکنشی بود به ماجرای معرفی یازدهمین فرماندار شهرستان رباط‌کریم. در فیلم منتشرشده از این مراسم.

حسن نوروزی نماینده مجلس نسبت به عدم انتخاب گزینه مطرح‌شده از سوی خود در حین جلسه به محسن منصوری استاندار تهران اعتراض می‌کند و استاندار تهران بعد از شنیدن این اعتراض در توضیح به حضار نشست می‌گوید: «گزینه‌هایی که به‌عنوان فرماندار بومی معرفی شده بودند، هرکدام به نوعی شرایط احراز صلاحیت برای این پست را نداشتند». منصوری همچنین خطاب به نماینده رباط‌کریم تأکید می‌کند که شما نباید به جای استاندار، فرماندار منصوب کنید». تا اینجای کار گویا هیچ‌کس قرار نیست مسئولیت سفارش برای انتصابات از ستادها را قبول کند.

ابراهیم رئیسی 25 خرداد گفته بود: «همان‌طور که قبلا هم اعلام کرده‌ام، ستاد ما به‌هیچ‌عنوان نماد دولت آینده نخواهد بود و نباید از روی ستاد نسبت به آینده دولت داوری کرد. ما نسبت به احدی در رابطه با آینده بدهکار نخواهیم بود و کسی حق سهم‌خواهی در این زمینه را ندارد». مشابه اظهارنظر رئیسی را رؤسای ستادهای انتخاباتی او داشتند؛ مثلا رئیس شورای هماهنگی ستاد او در استان قزوین همان زمان انتخابات گفته بود: «هرگز در فضای ستادهای انتخاباتی آیت‌الله رئیسی سهم‌خواهی رخ نمی‌دهد. اکنون فضا به نحوی است که همه در معرفی و پیشبرد گفتمان جریان انقلابی وارد میدان شده‌اند و کسی نمی‌تواند ادعا کند جریان انتخابات بر محوریت ما بوده است». رئیس ستاد مردمی شهرستان رشت هم ویژگی فعالان ستاد رئیسی را عدم سهم‌خواهی بعد از انتخابات عنوان کرده بود.


به نظر می‌رسد آنچه از تریبون‌های عمومی اعلام می‌شود، با آنچه در عمل اتفاق می‌افتد، متفاوت است. ادعا می‌شود خبری از سهم‌خواهی نیست و قرار نیست و نبوده اعضای ستادها پست بگیرند، ولی توصیه‌ها چیز دیگری است؛ تا جایی که آیت‌الله علم‌الهدی، پدر همسر ابراهیم رئیسی هم هشتم مرداد گفته بود: «کسانی نیز سودای منصب دارند و در انتخابات و ستادها شرکت کردند تا نصیبی داشته باشند و سهمی بگیرند؛ همه آنها که نمی‌توانند منصب بگیرند و آنهایی که منصب نمی‌گیرند، شروع به تخریب می‌کنند. مردم انقلابی که با توجه به شاخص‌های رهبری و شناخت این معیارها و شاخص‌ها و عملکرد گذشته آقای رئیسی به ایشان رأی دادند، در انتظار تحقق شعارهای رئیس‌جمهور هستند».

مسیح مهاجری، مدیرمسئول روزنامه جمهوری اسلامی، به‌تازگی در یادداشتی نوشته بود: «انتصابات قوه مجریه و دستگاه‌های مختلف تابع آن به چهار گروه محدود شده که عبارت‌اند از جبهه پایداری، احمدی‌نژادی‌ها، سپاه پاسداران و حلقه خاص دانشگاه امام صادق. اینها به انتصابات هیئت دولت، معاونان وزرا، استانداران و مدیران ارشد مربوط است. در مراحل بعدی، بستگان و سایر اعضای خانواده‌های همان کسانی که در آن دایره خاص هستند، به مسئولیت‌ها می‌رسند و با توصیه بعضی نمایندگان مجلس موفق به استخدام‌شدن می‌شوند».

در همان زمان انتخابات جریان جبهه پایداری در ستادهای رئیسی دست بالا را داشتند که همین صدای دیگران را درآورده بود. باهنر، عضو شورای وحدت اصولگرایان و دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری گفته بود: «این گلایه و دغدغه وجود دارد که بعضی رفتارها در ستاد مرکزی آقای رئیسی انحصارگرایانه باشد و بنده هم به ایشان و هم به مسئولان ستاد ایشان عرض می‌کنم که باید از همه ظرفیت‌ها و سلایق اصولگرایی که خالصانه برای پیروزی این جریان به میدان آمده‌اند، بهره برد و خدای ناکرده با رفتارهای انحصارگرایانه دیگران را دلسرد نکرد». جلیل میرمحمدی‌میبدی، نماینده یزد نیز در نطقی گفته بود: «به نیروهای اصولگرایی که توانستند از طرف شورای نگهبان تأییدیه بگیرند، هشدار می‌دهم که وضعیت موجود را پیروزی خود تلقی نکنند. اختلاف و سهمیه‌بندی ستادها اصلا خوشایند نیست».

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید