آبی که برای آمریکایی‌ها از بحران گازی در اروپا گرم شد

کدخبر: ۴۶۵۲۶۸
اقتصادنیوز: در پی افزایش شدید قیمت گاز در سطح اتحادیه اروپا، تعداد کشتی‌های حامل ال‌ان‌جی آمریکا که به مقصد اروپا در حرکت هستند به بیش از 33 درصد افزایش یافت. این در حالی است که مقصد آنها هنوز معلوم نیست.
آبی که برای آمریکایی‌ها از بحران گازی در اروپا گرم شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، آمارهای خطوط کشتیرانی حاکی از آن است که هم‌اکنون 20 تانکر ال‌ان‌جی در حال انتقال گاز آمریکا به اروپا هستند و در واقع شاهد افزایش 33 درصدی تعداد محموله‌های گازی آمریکا به اروپا هستیم.

بلومبرگ گزارش داد، گفته می‌شود 14 شناور حامل ال‌ان‌جی دیگر نیز  از آمریکا در حال عزیمت به اروپا هستند اما مقصد آنها هنوز مشخص نیست.

قیمت گاز در اروپا نسبت به پارسال به خاطر بروز کمبود 10 برابر شده است. البته طی روزهای گذشته شاهد اصلاح در گاز اروپا بودیم و دلیل آن انتشار خبر رسیدن قریب‌الوقوع همین نفتکش‌های حامل گاز از آمریکا به اروپا بوده است.

قیمت گاز آمریکا هم سال 2021 را با افزایش 55 درصدی به پایان می‌رساند.

به طور کلی طی ماه‌های گذشته از آنجا که اروپا با کمبود گاز مواجه شده قیمت گاز در سطح اتحادیه اروپا به شدت  افزایش یافت و حتی همین چند روز پیش رکورد تاریخی خود را شکست و قیمت آن در بورس انرژی هلند به ازای هر هزار متر مکعب از 2150 دلار عبور کرد که در تاریخ معاملات گازی اروپا بی‌سابقه بوده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید