کنایه معنادار یک مرجع تقلید به برخی مسئولان/ آنها که قدرت دارند باز دم از تقوا می زنند؟

کدخبر: ۴۶۵۵۴۲
اقتصادنیوز: آیت الله جعفر سبحانی گفتند: برخی در حالت عادی که قدرت و نفوذ کلام ندارند، دم از زهد و تقوا می زنند اما اگر قدرت و ثروت یافتند، همان زهد را دارند؟
کنایه معنادار یک مرجع تقلید به برخی مسئولان/ آنها که قدرت دارند باز دم از تقوا می زنند؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از شفقنا، مرجع تقلید شیعیان در جلسه درس امروز خارج اصول خود به بیان حدیثی از امیرالمومنین (ع) پرداختند و بیان داشتند: امام علی (ع) می فرمایند: «فی تقلب الاحوال علم جواهر الرجال؛ در تغییر و گردش حالات، گوهرهای مردان فهمیده می شود».نهج البلاغه / حکمت ۲۰۸

ایشان تصریح کردند: افراد در حالات عادی مطالبی می گویند، درحالی که نه قدرتی دارند، نه نفوذ کلام و نه ثروتی دارند، دم از زهد و تقوا می زنند اما اگر قدرت و ثروت یافتند، همان زهد را دارند؟ آن وقت که ابزار و ادواتی نداشت، دم از زهد و تقوا می زد، حال که قدرت پیدا کرده اگر همان حالت باشد، معلوم می شود یکی است. اما گاهی معلوم می شود اولی در زبانش بوده نه در دلش.

در اکوایران ببینید؛

آیت الله سبحانی گفتند: سعد وقّاص فرزندی به نام عمر دارد. سعد وقاص از امیرالمومنین پرسید: یا علی! تعداد موهای ریش من چقدر است؟ حضرت فرمودند: اگر بخواهم بگویم، می گویم ولی راه اثبات ندارد. اما در خانه تو بچه ای است که بزرگ می شود و فرزندم حسین را می کشد. این در کوفه منتشر شد. روزی عمر سعد با حسین بن علی روبرو می شود؛ خطاب به امام حسین (ع) می گوید: «می گویند من قاتل تو خواهم بود، خدا نکند دست من به خون تو آلوده شود». اما شب عاشورا تصمیم گرفت. آنوقت که اظهار ندامت می کرد، قدرت نداشت، اما شب عاشورا که قدرت یافت معلوم شد که آن سخنان، حرفی بیش نبود.

ایشان در پایان گفتند: همیشه دعا کنیم که خدایا هردوحالت ما را یکسان کن، حالت فقر ما با غنای ما یکسان شود، حالت ضعف ما با قدرت ما یکسان شود یعنی حقیقت ما حقیقت واحده باشد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید