پیام مهم پوتین به بشار اسد در آغاز سال میلادی

کدخبر: ۴۶۵۷۰۰
اقتصادنیوز: ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در پیام مهمی به بشار اسد با تاکید بر اینکه مبارزه مسکو با تروریسم ادامه دارد، درباره بازسازی این کشور به دمشق اطمینان‌خاطر داد.
پیام مهم پوتین به بشار اسد در آغاز سال میلادی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، کاخ کرملین اعلام کرد که «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه امروز (پنجشنبه) پیام‌هایی جداگانه به سران کشورهای مختلف برای تبریک سال نو میلادی ارسال کرده است.

به گفته کرملین، پوتین در نامه تبریک خود به «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه، گفت: «روسیه به حمایت از سوریه در مبارزه با تروریسم و ​​تضمین ثبات و بازسازی در این کشور ادامه خواهد داد».

وی همچنین در پیام دیگری، سال نو میلادی را به «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه تبریک گفت و خاطرنشان کرد که اخیراً برای توسعه روابط بین روسیه و ترکیه اقدامات زیادی انجام شده است.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، پوتین در این پیام با خرسندی گفت که علی‌رغم مشکلات ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا، اقدامات زیادی برای توسعه روابط روسیه و ترکیه بویژه در زمینه تجاری و اقتصادی و همچنین حوزه انرژی و نظامی-فنی انجام شده است.

پیش از این نیز ستاد هماهنگی روسیه و سوریه برای بازگشت آوارگان سوری به کشورشان طی نشستی مشترک خواستار حمایت جامعه بین المللی برای رفع موانع بازسازی و توسعه سوریه از جمله پایان اشغالگری نیروهای خارجی در این کشور شدند (جزئیات بیشتر).

چندی قبل نیز «آلکساندر یفیموف» سفیر روسیه در دمشق ضمن تقاضا از کشورهای دیگر برای بازسازی سوریه گفته بود، مسکو در مسیر همکاری سیاسی نزدیک با دمشق است.

این دیپلمات روس گفت، روسیه و سوریه در حال حاضر چندین طرح و طرح مشترک دارند که می‌توانند در بازسازی پس از جنگ کمک کنند و در میان محاصره اقتصادی علیه این کشور، پایداری اقتصاد ملی سوریه را تقویت کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید