واکنش عجیب چمران به پدیده اتوبوس خوابی/ این مسائل حاشیه‌ای است

کدخبر: ۴۶۶۲۵۷
چمران در پاسخ به پرسشی درباره ماجرای اتوبوس‌خوابی در تهران گفت: این مبحث حاشیه‌ای است البته نباید اجازه دهند چنین اتفاقی رخ دهد ولی اگر کسی در اتوبوس خوابش برد را نمی‌توان کاری کرد.
واکنش عجیب چمران به پدیده اتوبوس خوابی/ این مسائل حاشیه‌ای است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین، مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران در حاشیه صحن امروز شورای شهر در پاسخ به پرسشی درباره کمک مترو تهران به مترو قم،‌ اظهار داشت: کمک‌ها آن طوری که تصور می‌کنید نیست بلکه مقداری تجهیزات است که برای آزمایش و تست به قم قرض داده می‌شود و به عبارتی واگن‌ها نیز که برای تست به قم ارسال می‌شود به تهران باز خواهد گشت.

وی افزود: البته اگر میزان تجهیزات تولید شده مترو آنقدر زیاد باشد که مترو تهران را کامل تأمین کند، ایرادی برای ارسال به دیگر شهرها ندارد ولی اکنون مترو تهران در شرایط سختی است و کمک‌های این چنینی عملیاتی نیست البته قرض دادن مبحث دیگری محسوب می‌شود.

رئیس شورای شهر تهران درباره بودجه 5 هزار میلیاردی اختصاص یافته به مترو گفت: باید دولت این بودجه را در نظر گیرد که البته اکنون بعید می‌دانم در بودجه 1401 در مجلس و دولت این قضیه محقق شود.البته ما تلاش می‌کنیم که آن را به دست آوریم البته سخت است چرا که نمی‌خواهند سقف بودجه را تغییر دهند.

چمران بیان داشت: هنوز تصمیمی قطعی در مجلس گرفته نشده نمایندگان پیشنهاداتی دارند و ما با کمیسیون‌های مرتبط مداوم جلسه می‌گذاریم تا آنها را توجیه کنیم و سرانجام پیشنهادات خوبی به کمیسیون تلفیق برود.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا امکان بازنگری بودجه 1401 وجود دارد، گفت: دولت و مجلس در تلاش هستند که سقف بودجه را حفظ کنند برای همین کار ما سخت شده البته ممکن است مجلس تدابیر دیگری از جاهای دیگر بیندیشد و کمک‌های به مترو افزایش یابد چرا که بودجه مترو به نظر ما از بودجه بسیاری از دستگاه‌های دیگر واجب‌تر است.

رئیس شورای شهر تهران درباره حضور زاکانی در هیأت دولت گفت: حضور ایشان در هیأت دولت مؤثر بوده و بسیاری از موضوعات دفاع شده و اصلاحات زیادی نیز صورت گرفته است و ان‌شاءالله بقیه اصلاحات مورد نیاز که مرتبط با بودجه شهر تهران است به سرانجام خواهد رسید.

چمران در پاسخ به پرسشی درباره ماجرای اتوبوس‌خوابی در تهران گفت: این مبحث حاشیه‌ای است البته نباید اجازه دهند چنین اتفاقی رخ دهد ولی اگر کسی در اتوبوس خوابش برد را نمی‌توان کاری کرد.

وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اتوبوس‌خوابی در برخی از اتوبوس‌ های خیابان میرداماد در پارکینگ گفت: این قضیه مشترک به راهنمایی و رانندگی و شهرداری برمی‌گردد برخی از مردم از شهرستان‌ها به تهران می‌آیند و برای اینکه شب جای خواب داشته باشند در اتوبوس می‌خوابند که باید این قضیه ساماندهی شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید