روایت شنیده‌ نشده درباره سردار سلیمانی از زبان جانشین نیروی قدس

کدخبر: ۴۶۶۸۸۶
اقتصادنیوز: جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه در دومین سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی با اشاره به دلاوری‌های سردار دل‌ها در دفاع از انقلاب گفت: بی‌شک می‌توانیم سردار سلیمانی را به مالک اشتر تشبیه کنیم.
روایت شنیده‌ نشده درباره سردار سلیمانی از زبان جانشین نیروی قدس

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از سازمان قضایی نیروهای مسلح، ‌ به مناسبت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و دومین سالگرد شهادت سردار دل‌ها، مراسمی با سخنرانی جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه به صورت ویدئو کنفرانس در سازمان‌های قضایی نیروهای مسلح سراسر کشور برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین احمدرضا پورخاقان ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت حضرت زهرا (س) و گرامیداشت یاد و خاطره سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی با بیان اینکه دفاع از وطن و ملیت در راستای مکتبی بودن است و نه صرف افتخار به گذشتگان افزود: ملیتی که ریشه در مکتب دارد، مرز نمی‌شناسد و در هر کجای عالم که صدای مستضعفی به گوش برسد به کمکش می‌رود.  

اطلاق ملی‌ترین شخصیت ایران به شهید سلیمانی معنای بسیار بلندی دارد

وی با بیان اینکه شهید سلیمانی مرد مبارزه و میدان در دفاع از مظلوم بود، تصریح کرد: اگر دشمن می‌دانست که با شهادت سردار سلیمانی این قدر امت اسلامی در مقابل استکبار وحدت پیدا می‌کنند و ید واحده می‌شوند، هرگز دست به چنین اشتباه بزرگی نمی‌زد و شاید خطر وجود حاج قاسم به مراتب برای آن‌ها کمتر از شهادتش بود.  

 

روایتی از رشادت‌ها و دلاورمردی‌های سردار سلیمانی از زبان جانشین نیروی قدس

سردار محمد رضا فلاح‌زاده جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه در این مراسم با بیان اینکه زندگی حضرت زهرا (س) سراسر الگو و سرمشق برای همه زنان عالم است، گفت: با سیری در زندگی حضرت زهرا (س) مشاهده می‌کنیم که حضرت از ابتدای زندگی در مکه شاهد سختی‌ها و شکنجه‌های پدر بزرگوارش بود تا شعب ابی‌طالب، لیله المبیت، هجرت به مدینه و جنگ‌های کفار قریش علیه پیامبر و تا زمان ازدواج با علی بن ابیطالب (ع) و دفاع از امام خویش که با اقتدار آن خطبه قراء را بیان کردند، همه آن سختی‌ها برای دفاع از دین بود که این رفتار، الگو و سرمشق است.  

اطلاق ملی‌ترین شخصیت ایران به شهید سلیمانی معنای بسیار بلندی دارد

وی در ادامه با اشاره رشادت‌ها و دلاوری‌های سردار سلیمانی در دفاع از انقلاب گفت: بی‌شک می‌توانیم سردار سلیمانی را به مالک اشتر تشبیه کنیم؛ امام علی (ع) یاران شجاع و با وفایی داشتند اما به مالک فرمودند که تو بهترین، با وفاترین، شجاع‌ترین و متقی‌ترین یاران من هستی و بعد از شهادت مالک، امام علی (ع) محزون شد و بر منبرگریست.  

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه با اشاره به نقش سردار سلیمانی در هشت سال دفاع مقدس گفت: در جبهه شوش به همراه شهید مجید بقایی عرصه را بر دشمن تنگ می‌کنند و خطی می‌سازند که مقدمه عملیات فتح المبین می‌شود و بعد در عملیات ثامن الائمه(ع) با گردان‌های تحت امر خود بر دشمن یورش می‌برند و پل سابله را تصرف می‌کنند و در آن جا به شدت مجروح می‌شوند و همان زمان شهید حسن باقری می‌گفت که اگر پل سابله امشب سقوط نکند فتح بستان امکان‌پذیر نیست.  

سردار فلاح‌زاده افزود: در عملیات بیت المقدس از کرخه عبور می‌کنند و تا پادگان حمید و کوشک و نهایتا در مرحله سوم عملیات بیت المقدس یکی از فاتحان اصلی خونین شهر و باعث شادی دل امام (ره) و مردم می‌شود.  

وی با اشاره به خاطره‌ای از سردار سلیمانی در عملیات والفجر ۸ گفت: حاج قاسم و همرزمانشان در این عملیات با عبور از دو نهر، پهنه اروند را تصرف می‌کنند و تا دریاچه نمک پیش ‌می‌روند؛ مأموریتی برای بنده پیش آمد و به دریاچه نمک و از حاشیه دژ جلو رفتم، از سنگر کمین پرسیدم که آیا کسی جلوتر هست یا خیر که جواب دادند نه؛ اسلحه در دستانم بود و با بی‌سیم چی جلوتر رفتیم، دیدم که سه نفر به طرف ما می‌آیند فرمان ایست دادم که یکی آن‌ها صدا زد: نزن نزن اسدی هستم بعد از یک دقیقه جلو آمدند و سردار سلیمانی هم به همراه سردار اسدی بود و اگر یک دقیقه دیرتر اعلام می‌کردند هر سه آن‌ها را به شهادت رسانده بودم.  

سردار فلاح زاده با اشاره به نقش آفرینی سردار سلیمانی در یکی از سخت‌ترین جبهه‌های جنگ در طول تاریخ هشت سال دفاع مقدس در عملیات کربلای ۵ گفت: یکی از جبهه‌های سخت را تحویل گرفت و از آب‌های نیلگون عبور کرد و دژهای فولادین دشمن را پشت سر گذاشت و تا غرب کانال پرورش ماهی جلو رفت، در حالی که تیرهای مستقیم قناسه‌ها، تیربارها، خمپاره‌ها و توپ خانه‌های دشمن روی آن جا متمرکز شده بودند.

  جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه با اشاره به تدابیر و اقدامات شهید سلیمانی در ناکامی استکبار جهانی در ایجاد نا امنی در شرق کشور گفت: خدمات فرهنگی و اجتماعی و وحدت شیعه و سنی در سیستان و بلوچستان باعث شد که دشمن در ناامن کردن مناطق شرقی کشور ناکام بماند و اگر امروز آمریکا با این همه هزینه مجبور شده از افغانستان و منطقه فرار کند مرهون تلاش‌ها و تدابیرحاج قاسم عزیز است.  

وی با اشاره به نقشه دشمنان در تشکیل و ترسیم نقشه حکمرانی داعش از مراکش تا بنگلادش تصریح کرد: در فیلمی که ساخته بودند به صورت شماتیک پرچم داعش را بر بالای برج آزادی نصب کردند و ادعا می‌کردند که ایران را به قبل از دوران صفویه برمی گردانیم و اگر با ابوبکرالبغدادی بیعت نکنید همه شیعیان را ذبح می‌کنیم.  

وی گفت: نظریه پردازان اسرائیلی اذعان داشتند که رهبر انقلاب ایران با آن قدرت تفکر و تیز هوشی و بکارگیری نیروهای محور مقاومت، توانست تهدیدات و توطئه‌ها را با فاصله طولانی از مرزهای خودشان سرکوب کند و امنیت را برای مردم و کشورش به ارمغان بیاورد.  

سردار فلاح‌زاده، معامله با خدا را دلیل اصلی محبوبیت حاج قاسم در دل مردم ایران و جهان اسلام دانست و افزود: همه رفتار، اعمال و سخنش برای رضای خدا بود و دلی محکم و استوار داشت و فردی مردم‌دار و مردم یار بود و در جبهه‌های حق علیه باطل چندین بار تا مرز شهادت پیش رفت. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید