آمریکا در لبه پرتگاه / اعتراف سنگین رئیس جمهور اسبق آمریکا

کدخبر: ۴۶۷۱۹۱
اقتصادنیوز: رئیس‌جمهور اسبق آمریکا طی مقاله‌ای که در یکی از رسانه‌های مکتوب آمریکا منتشر کرده، نوشت: آنچه که ما به خاطرش در جهان جنگیدیم یعنی دموکراسی آمریکا، به طرز خطرناکی شکننده شده است.
آمریکا در لبه پرتگاه  / اعتراف سنگین رئیس جمهور اسبق آمریکا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از جماران، رئیس جمهوری اسبق آمریکا هشدار داد که کمپین گمراه کننده قدرتمند و بی امان برای گسترش بی اعتمادی به همراه مسامحه نسبت به خشونت سیاسی، آمریکا  را در لبه پرتگاهی در حال گسترش رها کرده است.

شفقنا به نقل از آرتی نوشت: «جیمی کارتر» در مقاله ای که در روزنامه نیویورک تایمز منتشر کرده، نوشت: به دنبال حمله طرفداران دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا به ساختمان کنگره در ششم ژانویه ۲۰۲۰ که به هدف تلاش خشونت بار وناکام برای رد نتایج انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ صورت گرفت، روایت دروغین انتخابات به سرقت رفته که این حمله را تغذیه کرد، هنوز هم وجود دارد.

وی افزود: اکنون می ترسم که آنچه را که ما به خاطرش در جهان جنگیدیم، یعنی حق برگزاری انتخابات آزاد و شفاف بدون هیچ گونه مانعی از سوی سیاستمداران قدرتمندی که فقط به دنبال گسترش قدرت خود هستند و به عبارتی دیگر دمکراسی آمریکا، به طرز خطرناکی شکننده شده است.

کارتر در ادامه نسبت به سیاستمدارانی که از بی اعتمادی برای توجیه قوانین به هدف تضعیف دسترسی به رای گیری و تقویت نظارت بر انتخابات بهره برداری می کنند، هشدار داد و در ادامه برای حفظ روند دموکراسی آمریکا اقداماتی نظیر توافق جهانی بر سر اصول اساسی قانون اساسی، قواعد انصاف و احترام به حاکمیت قانون و همچنین تضمین برگزاری انتخابات به صورت مسالمت آمیز و به دور از خشونت و ارعاب را نام برد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید