هشدار مهم انگلیس به روسیه

کدخبر: ۴۶۷۲۹۷
اقتصادنیوز: وزیر امور خارجه انگلیس درباره حمله روسیه به اوکراین گفت چنین اقدامی تحریم‌های بسیار موثر علیه مسکو را به دنبال خواهد داشت.
هشدار مهم انگلیس به روسیه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، «لیز تراس» وزیر امور خارجه انگلیس روز پنجشنبه اعلام کرد در صورت حمله روسیه به اوکراین، تحریم‌های بسیار موثری علیه مسکو وضع خواهد شد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، تراس در جلسه پارلمان انگلیس تصریح کرد: «کمپینی که روسیه برای براندازی در همسایگان دموکراتیک خود به راه انداخته را نمی‌پذیریم».

او همچنین گفت: «آن‌ها به غلط اوکراین را یک تهدید معرفی می‌کنند تا مواضع خصمانه خود را توجیه کنند».

وزیر امور خارجه انگلیس تاکید کرد: «در اینجا روسیه متخاصم است. ناتو همواره یک اتحاد دفاعی بوده است».

تراس در ادامه تهدید کرد، هرگونه تهاجم علیه اوکراین از سوی روسیه «عواقبی سنگین از جمله تحریم‌های هماهنگ برای اعمال هزینه‌ای سنگین علیه منافع و اقتصاد روسیه» را در پی خواهد داشت.

او در این‌باره گفت: «انگلیس و شرکای آن در حال کار کردن بر روی این تحریم‌ها هستند که اقدامات بسیار موثری را شامل می‌شود که بخش مالی و افراد روس را هدف قرار خواهد داد».

وزیر امور خارجه انگلیس گفت، این ماه به کی‌یف سفر خواهد کرد و اعلام کرد: «اتحاد ناتو برای مقابله به مثل در برابر رفتارهای تهدیدآمیز روسیه حیاتی است».

او همچنین به یکی از اهداف جوسازی‌های اخیر پیرامون حمله احتمالی روسیه به اوکراین در ماه‌های آینده اشاره کرد و گفت انگلیس با راه افتادن پروژه انتقال گاز روسیه به اروپا موسوم به «نورد استریم ۲» مخالف است.

تراس گفت: «اروپا باید وابستگی به گاز روسیه را کاهش دهد. بریتانیا همچنان با نورد استریم ۲ مخالف است و من در تلاش هستم به کمک متحدان و شرکا، خطرات راهبردی این پروژه را برجسته کنم».

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید