پنتاگون: نیروهای خود در اروپا را کاهش نمی‌دهیم

کدخبر: ۴۶۷۷۰۷
اقتصادنیوز: پنتاگون تاکید کرد که در حال بررسی کاهش نیروها و تغییر موضع در اروپا نیستیم.
پنتاگون: نیروهای خود در اروپا را کاهش نمی‌دهیم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، جان کربی سخنگوی پنتاگون روز شنبه به وقت محلی اعلام کرد برخی گزارش ها منتشر شده اند که به گزینه های مورد نظر آمریکا پیش از گفت و گوها با روسیه اشاره می کنند.

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا گفت:  به صراحت بیان می کنم که ما درحال بررسی کاهش نیروها و تغییر موضع در اروپا نیستیم. آمریکا همچنین تغییر تعداد نیرو در بالتیک و لهستان را مدنظر ندارد.

رسانه های آمریکایی همچنین اعلام کردند کاخ سفید گزارش های منتشره مبنی بر تصمیم خود برای کاهش نیرو در شرق اروپا را رد کرد.

بر اساس این گزارش ها، حدود ۶ هزار نیروی آمریکایی در شرق اروپا مستقر هستند که حدود ۴ هزار نفر آن در لهستان حضور دارند. سایر اعضای ائتلاف ناتو هزاران سرباز در این منطقه مستقر کرده اند.

 در حالی که قرار است مذاکرات  آمریکا و روسیه از روز دوشنبه در ژنو آغاز شود، یک مقام ارشد دولت بایدن گفت که آمریکا مایل به بحث در مورد محدودیت های استقرار نیروهای آمریکایی یا تغییر موضع نیروهای این کشور در کشورهای ناتو در منطقه نیست.

قرار است وندی شرمن معاون وزیر خارجه آمریکا برای هدایت تیم آمریکا در گفت و گوهای دو جانبه ثبات راهبردی با روسیه به ژنو سوئیس سفر می کند.

بر اساس اعلام وزارت خارجه آمریکا،  معاون وزیر امور خارجه  آمریکا از ۸ تا ۱۳ ژانویه (۱۸ تا ۲۳ دی ماه ) به سوئیس و بلژیک سفر خواهد کرد.

در بیانیه وزارت خارجه آمریکا آمده است این سفر در ادامه دیپلماسی آمریکا با متحدان و شرکای اروپایی برای  ایجاد رویکردی واحد در مقابل  افزایش حضور نظامی بی‌دلیل روسیه در امتداد مرزهای اوکراین و تلاش‌های مشترک  برای تشویق روسیه به انتخاب دیپلماسی و کاهش تنش است.

بر اساس این بیانیه، شرمن در سفر ۱۰ ژانویه (۲۰ دی ماه)  خود به  ژنو در راس هیات آمریکایی در نشست گفت‌وگوی دوجانبه ثبات راهبردی آمریکا و روسیه شرکت خواهد کرد.

بر اساس اعلام وزارت خارجه آمریکا، حضور شرمن در گفت و گوهای ثبات راهبردی، ناتو و رایزنی‌های اتحادیه اروپا بخشی از تلاش‌های دیپلماتیک واشنگتن برای کاهش تنش ناشی از تقویت نظامی روسیه در مرزهای اوکراین و تهاجم مستمر این کشور علیه اوکراین است.

گفت وگوی دوجانبه ثبات راهبردی پیش از این در ژوئیه و سپتامبر ۲۰۲۱ و پس از دیدار جو بایدن رییس جمهوری آمریکا و ولادیمیر پوتین در ژوئن ۲۰۲۱ صورت گرفته بود.

 کمیسیون ناتو-اوکراین نیز در ۱۰ ژانویه برگزار خواهد شد و جولی اسمیت سفیر آمریکا به عنوان نماینده واشنگتن در این نشست شرکت خواهد کرد./

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید