حمله به کاروان لجستیک ائتلاف آمریکایی در عراق

کدخبر: ۴۶۸۴۲۵
اقتصادنیوز: منابع خبری از سومین حمله طی روز سه شنبه به کاروان حامل تجهیزات لجستیک ائتلاف آمریکایی در استان دیوانیه در جنوب عراق خبر داد.
حمله به کاروان لجستیک ائتلاف آمریکایی در عراق

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، کاروان حامل تجهیزات لجستیک ائتلاف آمریکایی در استان دیوانیه هدف یک بسته انفجاری قرار گرفت.

تارنمای شفق نیوز گزارش داد، این سومین حمله به کاروان لجستیک ائتلاف آمریکایی طی روز سه شنبه بوده است و پیش از این دو کاروان دیگر در استان های بغداد و المثنی هدف قرار گرفته بود.

منابع امنیتی عراق امروز (سه شنبه) همچنین از خنثی سازی بمبی که برای هدف قرار دادن کاروان‌های امنیتی در فرمانداری بابل در نظر گرفته شده بود، خبر دادند.

حمله به کاروان‌های پشتیبانی، منافع و نیروهای آمریکایی در عراق در طول یکسال و نیم گذشته افزایش یافته است و برخی گروه‌ها توانسته‌اند پایگاه‌های نظامی آمریکا را در «عین الاسد» (الانبار)، «الحریر» (اربیل) و «ویکتوریا» (نزدیک فرودگاه بین المللی بغداد) هدف قرار دهند.

بر اساس توافق دولت بغداد و واشنگتن، قرار بود که نیروهای اشغالگر آمریکایی در  پایان سال گذشته میلادی (۲۰۲۱ ) خاک عراق را ترک کنند، با این وجود کاخ سفید اعلام کرده که ماموریت نیروهای ایالات متحده در عراق از نظامی به مستشاری تغییر کرده و این نیروها همچنان در این کشور باقی خواهند ماند.

گروه های مقاومت، این برنامه آمریکایی ها را رد و تاکید کرده اند که در صورت حضور نیروهای آمریکایی در این کشور، به هر شکل، آنها حق خود می دانند که با متجاوزان و اشغالگران مقابله کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید