سخنگوی کاخ سفید:

آمریکا در اختلافات مرزی هند با چین، کاسه داغ تر از آش شد

کدخبر: ۴۶۸۴۴۱
اقتصادنیوز: سخنگوی کاخ سفید گفت: آمریکا از متحدان خود از جمله هند، در برابر رفتار رعب آور کشورهای متقابل حمایت کرده است و از چین می‌خواهد از رفتارهای بی ثبات کننده در منطقه پرهیز کند.
آمریکا در اختلافات مرزی هند با چین، کاسه داغ تر از آش شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، «جن ساکی»، سخنگوی کاخ سفید در نشست خبری خود با خبرنگاران اعلام کرد: «واشنگتن از متحدان خود، از جمله هند، در برابر رفتار رعب آور کشورهای متقابل حمایت کرده است.»

اسپوتنیک گزارش داد، طبق بیانیه سخنگوی کاخ سفید، دولت «جو بایدن» اعلام کرده است که ایالات متحده به نظارت دقیق اوضاع ادامه می‌دهد و از چین می‌خواهد از رفتارهای بی ثبات کننده در منطقه پرهیز کند.

تنش و درگیری‌های ماه‌های گذشته جدی‌ترین مورد از اختلافات مرزی دو کشور طی نیم قرن اخیر است و به شدت روی مناسبات چین و هند تأثیر گذاشته است.

در سال ۱۹۶۲ دو کشور بر سر مناطق مرزی مورد اختلاف وارد جنگ شدند و از آن زمان تاکنون نتوانسته‌اند در مورد خطوط مرزی در منطقه هیمالیا به توافق برسند.

این مناطق مرتفع و پربرف سرچشمه یکی از بزرگترین شبکه‌های آبیاری جهان و در عین حال نقطه‌ای مهم در طرح اقتصادی و زیرساختی چین موسوم به «راه ابریشم جدید» است.

اعزام نیرو و صف آرایی در نوار مرزی از ماه آوریل امسال آغاز شد ولی در ماه ژوئن تشدید و به مناطق دپسانگ و دره گالوان نیز گسترش یافت که ارتش هند در آنجا یک جاده نظامی جدید در موازات نوار مرزی احداث کرده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید