تجاوز نظامی ترکیه به سوریه

کدخبر: ۴۶۹۰۷۵
اقتصادنیوز: ترکیه مناطقی از سوریه را با توپخانه مورد هدف قرار داد.
تجاوز نظامی ترکیه به سوریه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، منابع خبری جمعه شب از حملات سنگین توپخانه ترکیه به مناطقی در حومه حسکه واقع در شمال شرق سوریه خبر دادند. توپخانه ترکیه، منطقه «ابو راسین» و «تل تمر» واقع در حومه شمالی حسکه را هدف قرار داد.

 

بر اساس این گزارش، در حمله توپخانه نیروهای ترکیه و مزدوران آن ها، به منازل مسکونی در روستاهای الدرداره و العبوش در تل تمر و تل الورد خسارت وارد شد.

حدود دو هفته پیش نیز در حمله توپخانه ترکیه به ابو راسین، سه غیرنظامی از جمله یک زن و کودک کشته و شماری نیز زخمی شده بودند.

ارتش ترکیه از سال ٢٠١۶ به بعد در ۲ عملیات سپر فرات (سوم شهریور ۹۵ تا نهم فروردین ۹۶) و عملیات شاخه زیتون (۳۰ دیماه ۹۶ تا چهارم فروردین ۹۷)، چهار هزار کیلومتر از خاک سوریه از جمله عفرین و شهرهای الباب، اعزاز و جرابلس را تصرف کرد.

ترکیه در ۲۵ مهرماه ۹۸ نیز برای عقب راندن شبه نظامیان کرد سوریه موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوری» از مناطق مرزی الرقه و الحسکه سوریه، عملیات نظامی موسوم به «چشمه صلح» را در شمال سوریه آغاز کرد که این عملیات یک هفته‌ای، پس از توافق آتش‌بس میان آنکارا و واشنگتن متوقف شد و ترکیه به شبه نظامیان کُرد سوریه پنج روز مهلت داد که تا عمق ۳۲ کیلومتری از مرز ترکیه عقب نشینی کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید