اولین عکس از کرباسچی روی تخت بیمارستان/ تماس سید حسن خمینی و کروبی با سیاستمدار اصلاح طلب

کدخبر: ۴۶۹۳۹۷
سیاستمدار اصلاح‌طلب که از 25 سال پیش تا همین اواخر کنار دیگر فعالیت‌های سیاسی و اجرایی، در قامت دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی نیز فعالیت می‌کند، با انتشار عکسی از ابتلای خود به بیماری کرونا خبر داد.
اولین عکس از کرباسچی روی تخت بیمارستان/ تماس سید حسن خمینی و کروبی با سیاستمدار اصلاح طلب

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از روزنامه اعتماد، درحالی که طی هفته‌های گذشته هرازگاه خبری از حزب کارگزاران سازندگی و تحولات در این حزب به گوش می‌رسید و اخیرا در خبری که احتمالا بتوان آن را در رده مهم‌ترین تحولات حزبی ایران طی ماه‌های گذشته قرار داد، دبیرکل این تشکل سیاسی اصلاح‌طلب پس از 25 سال از ادامه فعالیت در این سمت خودداری کرد تا سیاستمدار کهنه‌کار دیگری که تا پیش از آن در مقام سخنگوی کارگزاران سازندگی فعالیت می‌کرد، به عنوان دبیرکل فعالیت‌هایش را دنبال کند، روز گذشته بار دیگر انتشار یک عکس، منجر به جلب ‌توجه افکار عمومی و رسانه‌ها به این تشکل سیاسی شد.

کرباسچی بر اثر ابتلا به کرونا بستری شد/ درگیری ریوی چندان شدید نیست

به گزارش روزنامه اعتماد، عکسی که از سوی غلامحسین کرباسچی منتشر شد و این سیاستمدار اصلاح‌طلب که از 25 سال پیش تا همین اواخر کنار دیگر فعالیت‌های سیاسی و اجرایی، در قامت دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی نیز فعالیت می‌کند، با انتشار این عکس از ابتلای خود به بیماری کرونا خبر داد؛ عکسی از کرباسچی درحالی که روی تخت بیمارستان بستری بود. انتشار این خبر البته به‌ خودی خود و به‌طور طبیعی منجر به نگرانی بعضی نیروهای سیاسی اصلاح‌طلب و اصولگرا شد و آن‌طور که در ادامه و بنا بر صحبتی که با کرباسچی داشتیم، دریافتیم بعضی از همین چهره‌های سیاسی در تماس با او، جویای احوالش شده‌اند. در ادامه روز اما درحالی بعضی خبرگزاری‌ها و منابع خبری از وخامت حال این چهره سیاسی اصلاح‌طلب خبر دادند که همزمان انتشار خبر ابتلای یکی از چهره‌های شاخص جناح راست نیز متعاقبا با واکنش مشابه روبه‌رو شده بود. 

بر این اساس درحالی که از چند روز پیش درپی ابتلای محمدباقر قالیباف به کرونا، خبرهایی در این رابطه منتشر شده بود، روز گذشته بعضی منابع آش را به اصطلاح چنان شور کر دند که مدعی شدند  وخامت حال رییس مجلس تا حدی است که احتمال مرگ او نیز متصور است. شایعه‌ای که مطابق انتظار در ادامه تکذیب شد. همزمان در ماجرای بیماری کرباسچی نیز بعضی منابع خبری از وخامت حال او خبر دادند و در این میان خبرگزاری فارس نوشت: «طبق پیگیری‌های خبرنگار فارس حال غلامحسین کرباسچی چندان مساعد نیست و گفته شده که باید تحت مراقبت ویژه قرار بگیرد‌.» هرچند آن‌طور که غلامحسین کرباسچی در گفت‌وگویی کوتاه با «اعتماد» تاکید کرد که خوشبختانه موضوع بیماری او برخلاف آنچه پیش‌تر در برخی منابع خبری آمده بود، در مجموع چندان جدی نیست.

دبیرکل پیشین حزب کارگزاران سازندگی که در ابتدای این گفت‌وگوی تلفنی، در پاسخ به این پرسش خبرنگار ما مبنی بر اینکه آیا امکان صحبت دارد یا خیر، با خنده و مزاح گفت که «من می‌توانم اما آقای دکتر نظر دیگری دارد!»، در ادامه توضیح داد: «باتوجه به اینکه بیماری تا حدودی ریه‌ها را هم درگیر کرده بود، نظر پزشک این است که اگرچه امکان رسیدگی و مراقبت در منزل وجود دارد اما بهتر است در بیمارستان تحت‌نظر باشم.»

این چهره سیاسی اصلاح‌طلب که از صبح روز پنجشنبه در بیمارستان بستری است، همچنین در پاسخ به اینکه آیا زمان حدودی مرخص شدن از بیمارستان معلوم است، گفته است: «قاعدتا باید تا پایان دوره زمانی پروتکل‌های درمانی کرونا در بیمارستان بمانم.»

شهردار اسبق پایتخت همچنین با تاکید بر اینکه «درگیری ریوی بنا به نظر پزشک معالج چندان شدید نیست»، از کادر درمان تشکر کرد. این چهره سیاسی اصلاح‌طلب در پایان از تمامی کسانی که در این مدت با او تماس گرفته یا به شیوه‌های مختلف جویای احوالش شدند، پوزش خواست و گفت: «در این مدت بسیاری از دوستان همچون آقای کروبی، حاج‌حسن‌آقای خمینی و آقای عبدالله نوری تماس داشتند که متاسفانه نتوانستم پاسخ بدهم که از همه این عزیزان متشکرم.»  کرباسچی همچین از احتمال مرخص شدن از بیمارستان در آینده نزدیک خبر داده و در عین حال گفته که احتمالا دو،‌ سه روز آینده را باید در بیمارستان و تحت مراقبت پزشکان باشد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید