محور گفتگوی وزیران نفت و اقتصاد ایران با همتایان روس خود

کدخبر: ۴۷۰۰۸۴
اقتصادنیوز: در دیدار امروز وزیر نفت و وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان در مسکو با همتایان روسی خود، طیف وسیعی از موضوعات دوجانبه در حوزه انرژی و اقتصاد مورد بحث و رایزنی قرار گرفت.
محور گفتگوی وزیران نفت و اقتصاد ایران با همتایان روس خود

به گزارش اقتصادنیوز اقتصادنیوز به نقل از صدا و سیما، در آستانه سفر رئیس جمهور کشورمان به روسیه، جواد اوجی، وزیر نفت و رئیس ایرانی کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه، امروز علاوه بر گفتگو با نیکلای شولگینوف وزیر انرژی و رئیس روسی کمیسیون مشترک اقتصادی، با الکساندر نوواک، معاون نخست وزیر روسیه، راههای ارتقاء سطح همکاری‌های دو کشور را در زمینه اقتصادی و نفتی بررسی کرد.

سید احسان خاندوزی وزیر اموراقتصادی و دارایی نیز بعد از حضور در جمع تجار و بازرگانان ایرانی و بررسی موانع و مشکلات اقتصادی، بانکی گمرکی، با وزیر دارایی روسیه به گفتگو نشست.

جواد اوجی که به تازگی ریاست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه را بر عهده گرفته است، در مذاکره با الکساندر نوواک معاون نخست وزیر و نیکلای شولگینوف، وزیر انرژی و رئیس روسی کمیسیون مشترک اقتصادی، درباره راه‌های گسترش مناسبات اقتصادی، رفع موانع بانکی، گمرکی و زیر ساختی، تقویت همکاری تهران و مسکو در حوزه نفت و انرژی و نیز سرمایه گذاری مشترک در طرح‌های زیربنایی انرژی رایزنی کرد.

در این دیدار که سفیر جمهوری اسلامی ایران و اعضای هیات های دو کشور حضور داشتند، طیف وسیعی از موضوعات دوجانبه در حوزه انرژی و اقتصاد مورد بحث و رایزنی قرار گرفت.

تقویت همکاری ایران و روسیه در قالب اوپک-پلاس با هدف تامین منافع و تنظیم بازار انرژی، تامین نیازمندی‌های متقابل، همکاری منطقه‌ای در انتقال گاز ایران به پاکستان و هند با مشارکت شرکت‌های روسی، بومی سازی تجهیزات نفت در ایران، همکاری در حوزه ال‌ان‌جی، انتقال فناوری و سرمایه گذاری مشترک، از مهمترین محورهای رایزنی وزیر نفت کشورمان با معاون نخست وزیر روسیه در مسکو بود.

کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه در سال‌های گذشته ۱۵ بار در تهران و مسکو برگزار شده اما شانزدهمین اجلاس این کمیسیون به علت همه‌گیری کرونا حدود دو سال به تعویق افتاده است.

کارگروه‌های زیرمجموعه کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور، از جمله کارگروههای بانکی و مالی، حمل و نقل، تجارت و بازرگانی، صنایع، کشاورزی، فناوری، بهداشت، مسکن و گمرک طی دو سال اخیر، نشست‌های مشترکی را بصورت برخط برگزار و پیش نویس سند شانزدهمین اجلاس را آماده کرده‌اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید