درخواست مهم انریکه مورا از ایران درباره بحران یمن

کدخبر: ۴۷۰۰۹۰
اقتصادنیوز: معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از ایران خواست نقش موثری برای خاتمه یافتن بحران یمن ایفا کند.
درخواست مهم انریکه مورا از ایران درباره بحران یمن

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، «انریکه مورا» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خواهان ایفای نقش موثر ایران برای پایان یافتن بحران یمن شد.

وی روز سه شنبه در اظهاراتی که در توییتر تارنمای «اسکای نیوز عربی» منتشر شد، از ایران خواست نقش موثری برای خاتمه یافتن بحران یمن ایفا کند.

جمهوری اسلامی ایران همواره بر راهکارهای سیاسی بر حل و فصل بحران یمن و پایان جنگ و خونریزی تاکید و اعلام کرده که آماده همکاری و مشارکت در هرگونه ابتکاری برای پایان یافتن جنگ هفت ساله یمن است.

در همین ارتباط شامگاه سه شنبه سخنگوی وزارت امور خارجه ایران نیز درباره تحولات اخیر مرتبط با یمن گفته است محاصره و حملات نظامی راه حل بحران یمن نیست و این گونه اقدام ها به افزایش دامنه تنش در منطقه می انجامد.

«سعید خطیب زاده» در پاسخ به پرسش خبرنگاران گفت که ایران همواره از ابتکار راه حل سیاسی مبتنی بر پایان پذیرفتن محاصره مردم این کشور، پایان جنگ، عدم مداخله در امور داخلی یمن و حفظ تمامیت ارضی و یکپارچگی این کشور حمایت کرده و بر جلوگیری از تشدید فاجعه انسانی در این کشور تاکید می نماید.

خطیب زاده همچنین درباره افزایش تنش ها در منطقه افزوده است جمهوری اسلامی ایران همواره تاکید داشته است راه حل هیچ یک از بحران های منطقه ای توسل به جنگ و خشونت نیست و تنها در فضای آرام و دوری از استمرار تنش و چرخه خشونت است که می توان به استقرار صلح و ثبات در منطقه امیدوار بود.

سخنگوی وزارت امور خارجه با یادآوری اینکه مسایل یمن یک امر یمنی است، بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای همکاری و  مشارکت در هرگونه ابتکاری که به پایان یافتن جنگ هفت ساله یمن بینجامد ،تاکید کرد.

پیشتر نیز مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در دیدار با «احمد عوض بن مبارک» وزیر امور خارجه و مهاجران دولت مستعفی یمن بر لزوم ترک مخاصمه در این کشور تاکید کرده بود.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با ابراز نگرانی از اوضاع یمن در باره تداوم درگیری‌ها، سقوط اقتصادی و فجایع انسانی از همه طرف‌ها خواسته بود تا بدون فوت وقت مخاصمه در این کشور را کنار گذاشته و مذاکرات سیاسی فراگیر را از سر بگیرند.

وی با محکومیت حملات (ائتلاف عربستان) علیه مردم بی دفاع یمن، بر اهمیت روند صلح و تسهیل فعالیت‌های بشردوستانه در این کشور تاکید کرد.

بورل در همین پیوند نسبت به قحطی و میزان بالای سوء تغذیه در یمن هشدار داد.

عربستان با تشکیل ائتلافی از چند کشور عربی و با همراهی آمریکا و رژیم صهیونیستی از فروردین سال ۹۴ کشور فقیر و اسلامی یمن را از زمین، دریا و هوا مورد حمله قرار داد.

این تجاوز نظامی تاکنون هیچ دستاوری برای ریاض نداشته و تنها به ویرانی کشور یمن و کشته شدن هزاران غیرنظامی در این کشور منجر شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید