میدل ایست آی بررسی کرد

چه افرادی مانع از به تخت نشستن محمدبن سلمان خواهندشد؟

کدخبر: ۴۷۰۲۷۱
اقتصادنیوز: «مضاوی الرشید» از مخالفان معروف دولت ریاض با انتشار مقاله‌ای در وب‌سایت «میدل ایست آی» گفت که شاهزادگان سعودی به محمد بن سلمان اجازه پادشاه شدن را نخواهند داد.
چه افرادی مانع از به تخت نشستن محمدبن سلمان خواهندشد؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از شفقنا؛ وی با اشاره به آنکه از زمان آغاز جشن‌های سال نو در عربستان از «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه این کشور خبری نشده است، نوشت که امکان دارد این غیبت‌های طولانی به دلیل کهولت سن و بیماری‌های ناشی از آن باشد.

این معارض سعودی گفت: «پادشاه عربستان اکنون در شهر جدید نئوم مخفی شده و احتمال دارد به دلیل ضعف جسمانی نتواند در مراسم سوگند هفتمین سالگرد پادشاهی‌اش حضور پیدا کند، اما با وجود آنکه اکنون محمد بن سلمان در عمل حاکم عربستان است، اما سلمان بن عبدالعزیز باید تا زمان مرگش پادشاه سعودی باقی بماند.

وی ادامه داد:‌ «در صورت مرگ سلمان بن عبدالعزیز، یک سناریوی خطرناک برای حکومت محمد بن سلمان به وجود می‌آید که آن این است که علی‌رغم بازداشت‌ها و سرکوب‌هایی که بن سلمان علیه مخالفان خود انجام داده، شاهزادگان سعودی بخواهند علیه‌اش ائتلافی تشکیل دهند زیرا شکنجه‌هایی که اخیرا بن سلمان در حق شاهزادگان رقیب از جمله «محمد بن نایف» انجام داده بسیار پر سروصدا بوده است و با این اوصاف هنوز تضمینی بر اجماع شاهزادگان برای پادشاهی محمد بن سلمان وجود ندارد.

این در حالی است که اخیرا «سعد الجبری» رئیس سابق سازمان اطلاعات عربستان در تبعیدگاه خود در کشور کانادا از جنایات بن سلمان و تلاش او در مسموم کردن پادشاه سابق سعودی با انگشتری سمی پرده برداشته است.

مضاوی الرشید همچنین به ائتلاف شاهزادگان ناراضی و علمای وهابیت که به حاشیه رانده شده‌اند علیه بن سلمان اشاره کرد و در پایان نوشت که جوانان عربستانی که درگیر مشکلات اقتصادی، تورم و بیکاری و افزایش مالیات‌ها هستند نیز شاید در آینده حول محور علمای وهابیت علیه ولی‌عهد سعودی به پا خیزند.

این خبر را در سعودی‌لیکس ببینید

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید