این یک رابطه استعماری است

وحشت عربستان از گسترش روایط ایران و روسیه

کدخبر: ۴۷۰۳۵۱
ابراهیم رئیسی در راستای راهبرد نگاه به شرق که برخلاف شعارهای کهنه «نه شرقی نه غربی» است، عازم مسکو شد.
وحشت عربستان از گسترش روایط ایران و روسیه

به گزارش اقتصادنیوز، روزنامه کیهان نوشت:

تارنمای شبکه سعودی «العربیه» در آستانه سفر رئیس‌جمهور کشورمان به مسکو مدعی شد روابط ایران و روسیه و نفوذ و برتری همسایه شمالی که همواره از نگاه ایرانیان با دید استعماری ارزیابی شده، در آستانه سفر رسمی رئیس‌جمهوری ایران به مسکو به کانون انتقادات عمومی و نخبگان ایرانی تبدیل شده است.

تنها دو روز پس از به مرحله اجرایی درآمدن قرارداد 25 ساله ایران با چین که در حافظه تاریخی ایرانی‌ها به‌عنوان قرارداد ترکمنچای دوم به ثبت رسیده، این‌بار ابراهیم رئیسی در راستای راهبرد نگاه به شرق که برخلاف شعارهای کهنه «نه شرقی نه غربی» است، عازم مسکو شد.

شبکه سعودی که دولت متبوعش روابط گسترده‌ای با روسیه و چین و... دارد، افزود: این سفر در حالی انجام خواهد شد که بسیاری از مردم ایران در شبکه‌های اجتماعی رابطه مسکو با تهران را یک رابطه استعماری و در تضاد با منافع ملی کشورشان توصیف می‌کنند.

لاف زنی شبکه العربیه درباره استعمار در حالی است که این شبکه در منطقه و در کشورهای مسلمان به «العبریه» (صهیونیستی) معروف است. سران سعودی هم در نوکری و مزدوری چنان شهره‌اند که دونالد ‌ترامپ در حضور بن‌سلمان، ضمن نشان دادن اسناد باج‌گیری 450 میلیارد دلاری از سران سعودی، آنها را «گاو شیرده» خطاب کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید