حسین شریعتمداری:

سفر رئیسی به مسکو آغاز فصل جدیدی در سیاست خارجی جمهوری اسلامی است!

کدخبر: ۴۷۱۴۴۶
اقتصادنیوز: حسین شریعتمداری مدیرمسئول کیهان در سرمقاله خود حمایت از سفر ابراهیم رئیسی به مسکو پرداخت.
سفر رئیسی به مسکو آغاز فصل جدیدی در سیاست خارجی جمهوری اسلامی است!

به گزارش اقتصادنیوز در این یادداشت آمده است: سفر آقای رئیسی، رئیس‌جمهور کشورمان به روسیه که به دعوت چند‌باره پوتین صورت پذیرفت و مواضع مقتدرانه ایشان در این سفر، به وضوح از آغاز فصل جدیدی در سیاست خارجی جمهوری اسلامی و ضربه شکننده‌ای بر پیکر آمریکا و متحدان غربی و عبری و عربی آن بود و نشان می‌داد که ایران اسلامی را نمی‌توان در تنگنای تحریم‌ها به بند کشیده و در انزوا ‌انداخت بلکه جمهوری اسلامی به قطب قدرتمندی تبدیل شده است که نه فقط در نقشه دیگران خوانده نمی‌شود بلکه خود نقشه‌پرداز و طرح‌آفرین است و‌...
آمریکا و اسرائیل و متحدان اروپایی و منطقه‌ای آنها می‌دانستند سفر رئیسی و آنچه در پی‌ داشته و دارد، نقطه عطفی در سیاست خارجی جمهوری اسلامی و پایان رویکرد منفعلانه‌ای است که [متاسفانه] در مواردی از سوی برخی مسئولان دنبال می‌شده است و آن را ضربه سنگینی تلقی می‌کردند که موجودیت و باج‌خواهی آنان را در منطقه با چالش جدی رو‌به‌رو خواهد کرد.
اکنون نگاهی به اظهارات و مواضع آمریکا و متحدانش درباره سفر آقای رئیسی به روسیه بیندازید. چه می‌بینید؟ انبوهی از ابراز نگرانی و عصبانیت و ابراز استیصال و نا‌امیدی از ادامه فشارها بر ایران و‌... چرا؟! چون می‌دانند چه اتفاقی افتاده است و می‌دانند قطب قدرتمندی در حال شکل‌گیری است که موجودیت آنها را با خطر جدی رو‌به‌رو کرده است و‌...
حالا نیم نگاهی هم به مواضع یک جریان غربگرا (بخوانید غربگدا) و آلوده داخلی داشته باشید. با انواع دروغ‌ها و تهمت‌ها و یقه جر دادن‌ها علیه این سفر راهبردی به میدان آمده‌اند! اظهارات و نوشته‌های این پادوها با توجه به هویت وابسته آنها اصلاً تعجب‌آور نیست، بلکه فقط خنده‌دار است.
چرا میز مذاکره رئیسی و پوتین دراز بود؟! چرا از پوتین برای فروش S۴۰۰ تضمین نگرفتیم؟! مردم ایران از تزار خوششان نمی‌آید چه تزار نیکلای چه تزار پوتین! انقلابیون درباره روسیه و چین حرف‌های حزب توده و مائو‌ئیست‌ها را تکرار می‌کنند و ... ادعاهای دیگری در اوج کینه‌توزی و بی‌سوادی.
سفر آقای رئیسی با توجه به هویت ایشان که خود را فرزند و شاگرد
دو امام انقلاب می‌داند فقط پرده‌ای از برکات ناشی از حرکت در مسیر انقلاب را به نمایش گذارده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید