هشدار جمهوری اسلامی نسبت به آغاز موج ششم کرونا در ایران

کدخبر: ۴۷۱۷۶۲
اقتصادنیوز: جمهوری اسلامی در سرمقاله خود نسبت به موج ششم کرونا هشدار داد.
هشدار جمهوری اسلامی نسبت به آغاز موج ششم کرونا در ایران

به گزارش اقتصادنیوز این روزنامه نوشت: مسئولان بهداشتی کشور این روزها هشدار می‌دهند که موج جدید کرونا شروع شده و بیمارستان‌ها بار دیگر در حال پر شدن از بیماران کرونائی هستند. تعداد ابتلا با سرعت زیاد در حال افزایش است و مرگ و میر نیز با اینکه به زیر عدد 20 رسیده و در حال تک ‌رقمی شدن بود، به صورت نوسانی سیر صعودی را طی می‌کند.
نوع جدید ویروس کرونا که به اُمیکرون معروف است، با اینکه از آفریقا سر برآورد اکنون در زادگاه خود تحت کنترل قرار گرفته ولی در بعضی کشورها ازجمله ایران در حال گسترش و حتی قربانی گرفتن است. مسئولان بهداشتی کشورمان و ستاد ملی مقابله با کرونا به واکسیناسیون تکیه کردند و با گسترش آن توانستند تا حدودی کرونا را مهار کنند. مردم نیز در این زمینه همراهی خوبی نشان دادند بطوری که دریافت واکسن کرونا در مراحل اول و دوم به حد نصاب لازم رسید و تعداد کسانی که واکسن نوبت سوم را دریافت کرده‌اند در حال افزایش است. به اعتقاد مسئولان، افزایش واکسیناسیون عامل اصلی مهار نسبی کرونا در کشور بوده و همین تصور موجب شده نسبت به شیوه‌نامه‌های بهداشتی به نوعی تسامح برسند و بسیاری از محدودیت‌ها را لغو کنند یا کاهش دهند. مردم نیز تحت تاثیر تبلیغاتی که مسئولان در این زمینه کردند قرار گرفته و عادی‌انگاری پیشه کرده‌اند. به نظر می‌رسد خطر دقیقاً از همینجا ناشی شده و اگر موج ششم بتواند مشکلات جدیدی به وجود بیاورد، به همین دلیل خواهد بود.
کرونا تاکنون بیش از 132000 نفر را طبق آمار رسمی در کشورمان به کام مرگ فرستاده است. این رقم اگر آنطور که منابع غیررسمی می‌گویند دو یا سه برابر آمارهای رسمی باشد، به ارقام حیرت‌آوری می‌رسد که برای کشور ما سنگین است. اینکه نزدیک به نیم میلیون خانواده ایرانی داغدار عوارض کرونا باشند، نه برای مردم قابل تحمل است و نه مسئولان می‌توانند آن را بپذیرند و پاسخگوی آن باشند. به همین دلیل باید برای جلوگیری از گسترش موج ششم، اقدامات لازم صورت گیرد و در این زمینه هیچگونه سهل‌انگاری و کوتاهی قابل قبول نیست.
توجه داشته باشیم که علیرغم استقبال مردم برای دریافت واکسن کرونا، هنوز حدود 20 درصد از ایرانیان واکسن دریافت نکرده‌اند و حضور این بخش از جمعیت برای اشاعه کرونا در کشور کافی است. افرادی که حاضر نیستند واکسن بزنند، به شیوه‌نامه‌های بهداشتی مربوط به کرونا نیز اهمیتی نمی‌دهند و همین امر موجب می‌شود راه برای شیوع مجدد کرونا هموار گردد و کشور دچار موج جدید این ویروس خطرناک شود.
راه چاره اینست که همزمان با استمرار واکسیناسیون با هدف وادار شدن واکسن‌نزده‌ها به دریافت واکسن و بالا بردن تعداد دریافت‌کنندگان دُز سوم، به رعایت شیوه‌نامه‌ها نیز اهمیت داده شود. محدودیت‌های کرونائی باید تا زمانی که خطر کاملاً برطرف نشده، ادامه یابند و مسئولان که گویا دلشان برای تجمعات تنگ شده، صبوری بیشتری از خود نشان بدهند و برای مدت کوتاه دیگری با ارتباط تصویری روزگار بگذرانند تا ریشه ویروس کرونا خشک شود و مردم به زندگی عادی خود برگردند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید