​رئیس جمهور به مقام میرزا کوچک خان جنگلی ادای احترام کرد+تصویر​

کدخبر: ۴۷۲۲۴۱
اقتصادنیوز: رییس جمهور در ادامه سفرهای استانی دولت سیزدهم، صبح امروز به عنوان پانزدهمین مقصد وارد استان گیلان شد و حین حضور بر مزار میرزا کوچک خان جنگلی در گیلان، نسبت به شخصیت مبارز سردار جنگل و یاران وی ادای احترام کرد.
​رئیس جمهور به مقام میرزا کوچک خان جنگلی ادای احترام کرد+تصویر​

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، آیت‌الله دکتر سیدابراهیم رییسی امروز جمعه هشتم بهمن ماه در جریان سفر یکروزه خود به گیلان با حضور در سلیمان‌داراب رشت و آرامگاه میرزا کوچک خان جنگلی، نسبت به شخصیت مبارز سردار جنگل و یاران وی ادای احترام کرد.

رییس جمهور حین حضور بر مزار میرزا کوچک خان جنگلی که نماینده ولی فقیه در گیلان و استاندار ایشان را همراهی می کردند مورد استقبال مردم قرار گرفت و از نزدیک با آنان دیدار و نسبت به این شور و اشتیاق ادای احترام کرد.

ادای احترام رییس جمهوری به مقام میرزا کوچک خان جنگلی 


میرزا یونس معروف به 'میرزا کوچک' در ۱۲۹۸ در رشت متولد شد. با توجه به آنکه پدرش به میرزابزرگ معروف بود، به وی میرزا کوچک لقب دادند.در نوجوانی برای تحصیل علوم دینی قدم به مدارس مذهبی گذاشت و مدارج علمی را طی کرد و در سال ۱۳۲۶ در گیلان به صفوف آزادیخواهان پیوست و برای مقابله با محمدعلی شاه روانه تهران شد.در تاریخچه مبارزات آزادیخواهانه مردم ایران ، قیام میرزا کوچک خان جنگلی از جمله نهضت هایی است که با اندیشه اسلامی و ضداستعماری شکل گرفت؛ و روز ۱۱ آذر ۱۳۰۰ هجری شمسی میرزا کوچک خان جنگلی پس از سال ها مبارزه علیه خیانت های قاجار و استبداد رضاخانی، به شهادت رسید.

آرامگاه میرزا کوچک خان جنگلی معروف به سردار جنگل در جنوب شهر رشت در محله سلیمانداراب واقع شده است.
آیت‌الله دکتر سیدابراهیم رئیسی رییس جمهور در ادامه سفرهای استانی دولت سیزدهم، صبح امروز جمعه هشتم بهمن ماه به عنوان پانزدهمین مقصد وارد استان گیلان شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید