افشاگری جدید مقام سابق اسرائیلی از ترور سردار سلیمانی

کدخبر: ۴۷۲۵۹۶
اقتصادنیوز: ژنرال بازنشسته اسرائیلی گفت: حدود ۱۸ ماه قبل از عملیات آمریکایی‌ها، سردار سلیمانی در سوریه بود و مجوز ترور او از سوی مقامات وقت اسرائیل صادر شده بود.
افشاگری جدید مقام سابق اسرائیلی از ترور سردار سلیمانی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از انتخاب، گادی آیزنکوت، رئیس پیشین ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی، روز جمعه، هشتم بهمن‌ماه، گفت که اسرائیل ۱.۵ سال پیش از ترور سردار قاسم سلیمانی در عملیات پهپادی آمریکا، تا یک‌ قدمی ترور فرمانده پیشین سپاه قدس ایران، در سوریه پیش رفته بود.

ژنرال بازنشسته اسرائیلی در مصاحبه‌ای به پایگاه خبری المانیتور گفت که حدود ۱۸ ماه قبل از عملیات آمریکایی‌ها، سردار قاسم سلیمانی در سوریه بود و مجوز ترور او از سوی مقامات وقت اسرائیل صادر شده بود.​

او در ادامه توضیحات خود می‌افزاید که نیروهای اسرائیلی در جریان یکی از «نبردهای خود با نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سوریه» درنهایت نتوانستند محل دقیق قاسم سلیمانی را ردیابی و شناسایی کنند.

آیزنکوت گفت: «ما او را در دید خود نداشتیم. او با معجزه ای زنده ماند.»

 رئیس پیشین ستاد کل ارتش اسرائیل: ۱۸ ماه قبل از آمریکا می‌خواستیم سردار سلیمانی را ترور کنیم، اما او با معجزه‌ای از دید ما خارج شد

 

سردار قاسم سلیمانی در ساعت یک بامداد روز ۱۳ دی سال ۱۳۹۸ توسط آمریکا ترور شد.

پیشتر، ژنرال تامیر هیمن، رئیس سابق اطلاعات ارتش اسرائیل، در روز ۲۹ آذر فاش کرده بود که این رژیم در عملیات منجر به ترور سردار سلیمانی نقش داشته است.

چند روز پس از ترور فرمانده وقت نیروی قدس سپاه به فرمان مستقیم دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری وقت آمریکا، شبکه آمریکایی ان‌بی‌سی گزارش داد که نهادهای اطلاعاتی اسرائیل به آمریکا در پیشبرد این عملیات کمک کردند.

بر اساس آن گزارش، اطلاعات مربوط به هواپیمای سوری، که سردار قاسم سلیمانی سوار بر آن در نخستین دقایق بامداد روز سیزدهم دی ۱۳۹۸ از دمشق به بغداد رسید، از سوی اسرائیل در اختیار آمریکا قرار گرفته بود.

یک مقام اسرائیلی که نامش فاش نشده است اواخر آذرماه امسال به وب‌سایت «اَکسیوس» گفت که اسرائیل پیشنهاد کرده بود نقشی فعال در ترور قاسم سلیمانی داشته باشد اما آمریکا امکان نداد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید