جواب مثبت مسکو به درخواست دوبلین/ رزمایش روسیه به مکان دیگری منتقل می‌شود

کدخبر: ۴۷۲۶۰۴
اقتصادنیوز:‌ وزرات دفاع روسیه تصمیم گرفته است که مکان رزمایش خود را از نزدیکی ایرلند به مکان دیگری منتقل کند.
جواب مثبت مسکو به درخواست دوبلین/ رزمایش روسیه به مکان دیگری منتقل می‌شود

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، سفارت روسیه در دوبلین در بیانیه‌ای که روز شنبه در اختیار خبرگزاری تاس قرار گرفت، اعلام کرد: وزارت دفاع روسیه تصمیم گرفته تا رزمایش‌های دریایی خود را که برای اوایل فوریه در اقیانوس اطلس برنامه ریزی شده، به خارج از منطقه اقتصادی انحصاری ایرلند منتقل کند.

در این بیانیه آمده است: سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه در پاسخ به درخواست‌های دولت ایرلند و همچنین «سازمان تولیدکننده ماهی‌های جنوب و غرب ایرلند»، تصمیم گرفت تا به نشانه حسن نیت رزمایش‌های نیروی دریایی روسیه را که برای ۳ تا ۸ فوریه (۱۴ تا ۱۹ بهمن) خارج از منطقه اقتصادی انحصاری ایرلند برنامه ریزی شده، با هدف عدم اخلال در فعالیت‌های ماهیگیری به مکان دیگری منتقل کند.  

پیش از این، ماهیگیران ایرلندی و اعضای دولت این کشور طی بیانیه‌هایی نگرانی خود از این که رزمایش‌های دریایی آتی می‌تواند به گیاهان و جانوران دریایی آسیب برساند را ابراز کرده بودند. به ویژه، آنها باور دارند که استفاده فعال از ردیاب های نظامی می تواند خطری برای گونه های آبزیان به همراه داشته باشد.

مایکل مارتین نخست‌وزیر ایرلند روز سه‌شنبه گذشته اعلام کرد که رزمایش‌های دریایی در آب‌های بین‌المللی در سواحل این کشور خوشایند نیست و در اینجا یک مسئله اکولوژیکی به وجود می آید.

به طور کلی، مانورهای فراگیر روسیه شامل بیش از ۱۴۰ کشتی جنگی و شناور پشتیبان، بیش از ۶۰ هواپیما، یکهزار قطعه سخت افزار نظامی و حدود ۱۰ هزار سرباز می شود.

این رزمایش دریاهای مجاور خاک روسیه و همچنین مناطق مهم عملیاتی اقیانوس جهان را پوشش خواهد داد. مانورهای جداگانه در دریای مدیترانه، شمال و دریای اوخوتسک اجرا خواهد شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید