روایت سردار حاجی زاده از شهادت فرمانده جوان سپاه+ تصاویر پیکر خونین شهید باقری

کدخبر: ۴۷۲۶۳۱
سردار امیرعلی حاجی‌زاده گفت: اگر حسن باقری، زنده بود و شهید نشده بود، شاید پایان جنگ، طور دیگری رقم می‌خورد.
روایت سردار حاجی زاده از شهادت فرمانده جوان سپاه+ تصاویر پیکر خونین شهید باقری

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، نهم بهمن ۱۳۶۱ در حالی که رزمندگان اسلام، آماده آغاز عملیات والفجر مقدماتی می‌شدند، به ناگاه غلامحسین افشردی که در جبهه به نام حسن باقری شناخته می‌شد، در آستانه ۲۷ سالگی به شهادت رسید و سراسر جبهه‌های جنگ را در شوکی عظیم و بهتی بزرگ فرو برد.

او که سابقه روزنامه‌نگاری داشت و مستندنگاری جلسات فرماندهان دفاع مقدس را از نوآوری‌ها و ایده‌پردازی‌هایش می‌دانند، فرماندهی طراح و خوشفکر بود. طبیعی بود که شهادت این فرمانده برای سایر فرماندهان جبهه مثل حسن طهرانی مقدم، امیرعلی حاجی‌زاده، فتح‌الله جعفری، غلامعلی رشید، محسن رضایی، علی شمخانی و ... گران، عجیب و باورنکردنی باشد؛ چنان‌که سردار فتح‌الله جعفری، بنیانگذار یگان زرهی سپاه پاسداران در وصفی سهمگین می‌گوید: وقتی تابوت شهید حسن باقری را آوردند، سردار غلامعلی رشید، روی تابوت افتاد و می‌خواست تخته‌های روی تابوت را جدا کند که ببیند حسن باقری، واقعا داخل آن هست یا نه؟ چرا که شهادت او را هیچ یک از ما باور نداشتیم.

سردار امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم که از یاران نزدیک شهید حسن باقری است، در دیداری که به همین مناسبت با سردار فتح‌الله جعفری، دیگر همرزم شهید باقری شرکت کرده، می‌گوید: اگر حسن باقری، زنده بود و شهید نشده بود، شاید پایان جنگ، طور دیگری رقم می‌خورد.

شاید مایل باشید ببینید این ۲ سردار دفاع مقدس بعد از سال‌ها درباره فرمانده جوان جنگ چه چیزهای دیگری گفته‌اند. ویدیوی زیر که از سوی موسسه شهید حسن باقری تهیه شده کامل‌تر از آن چیزی است که تا حالا خوانده‌اید. روایت نزدیک از یکی از تلخ‌ترین روزهای دفاع مقدس و تصاویری از پیکر خونین شهید حسن باقری را در این ویدیو خواهید دید؛ روزی که سردار حاجی‌زاده مأمور شد تا پیکر او را از منطقه فکه (محل شهادت او) به تهران (زادگاهش) برگرداند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید