نماینده کاشمر: هیچ طویله‌ ای را در جهان به عنوان اسرائیل به رسمیت نمی‌ شناسیم

کدخبر: ۴۷۲۶۵۹
یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ضمن تاکید بر اهمیت ارتباط با دیگر کشورها گفت: ما هیچ کشوری، هیچ سرزمینی، هیچ استان، هیچ شهر و حتی هیچ طویله ای را در جهان به عنوان اسرائیل به رسمیت نمی شناسیم.
نماینده کاشمر: هیچ طویله‌ ای را در جهان به عنوان اسرائیل به رسمیت نمی‌ شناسیم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، حجت الاسلام جواد نیک بین در تذکر شفاهی در جلسه علنی امروز مجلس در جریان بررسی لایحه موافقتنامه میان ایران و نیکاراگوئه گفت: ما با همه کشورهای جهان می توانیم ارتباط داشته باشیم، البته این که می گوییم کشورها یعنی منهای رژیم صهیونیستی. ما هیچ کشوری، هیچ سرزمینی، هیچ استان، هیچ شهر و حتی هیچ طویله ای را در جهان به عنوان اسرائیل به رسمیت نمی شناسیم.

نماینده مردم کاشمر در مجلس افزود: تا به حال عهدنامه ها، قراردادها و موافقتانامه هایی میان ایران و برخی دیگر کشورها منعقد شده است، هر ماه دولت آقای رئیسی ۱۰ هزار میلیارد تومان باید برای پرداخت قرض های دولت گذشته صرف کند که بخش زیادی از آن به واسطه قراردادها و عهدنامه هایی است که از چشم مجلس به دور بوده و به تصویب رسیده است، مانند کرسنت ها که تصویب شد و امثال ویلموتس ها قرارداد منعقد کردند.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: تا زمانی که موضوع شفافیت در مجلس، شفافیت در دولت، شفافیت در قراردادهای مالی و غیر مالی و شفافیت در عرصه های مختلف کشور به تصویب نرسد این قراردادها به همین صورت محرمانه خواهد بود، هرچند هم که بگویند به پیوست اصل قرارداد موجود می باشد اما آنچه میان کشورها نوشته می شود غیر از آن چیزی می باشد که در اینجا قرائت می شود، موضوع شفافیت را بار دیگر در دستور کار دهید تا تصویب شود و موضوعاتی از این قبیل از چشم مردم و مجلس دورنماند.

علی نیکزاد نایب رییس مجلس در پاسخ به تذکر نیک بین گفت: اگر دولت پیشین خلافی مرتکب شده است خود باید پاسخگو باشد، مجلس انقلابی و دولت موافقتنامه را از متن اصلی ترجمه کرده و ترجمه را بارگذاری کردیم و قابل دسترسی است و مبنای موافقت و مخالفت نمایندگان نیز این متن است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید