اعلام آمادگی آمریکا برای مذاکره با کره شمالی

کدخبر: ۴۷۲۸۵۶
اقتصادنیوز: در پی آزمایش موشکی کره شمالی، آمریکا آمادگی خود برای از سرگیری مذاکرات با کره شمالی را اعلام کرد.
اعلام آمادگی آمریکا برای مذاکره با کره شمالی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، جان کربی سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در مصاحبه با فاکس نیوز گفت: ایالات متحده آماده است تا پای میز مذاکره با پیونگ یانگ بنشیند، اما همچنان به تقویت پتانسیل نظامی خود در منطقه برای محافظت از خود و متحدانش ادامه خواهد داد.

کربی در ادامه افزود: نکته دیگر این است که ما باید مطمئن شویم که متحدمان در شبه جزیره کره قوی است، به مذاکرات با پیونگ یانگ متعهد هستیم و حاضریم بدون پیش شرط این نوع گفتگوها را داشته باشیم.

در عین حال، سخنگوی پنتاگون خاطرنشان کرد که در کنار دیپلماسی، واشنگتن همچنین به دنبال اطمینان از آمادگی نظامی خود در منطقه در پاسخ به تهدید ادامه پرتاب موشک از سوی کره شمالی است.

به دنبال آزمایش اخیر موشکی پیونگ یانگ، خبرگزاری یونهاپ کره‌جنوبی از قول یک منبع نظامی نوشت که تخمین زده می‌شود سرعت موشک میان‌برد بالستیکی که توسط پیونگ‌یانگ مورد آزمایش قرار گرفت، «۱۶ ماخ» یا ۱۶ برابر سرعت صوت بوده است.

این منبع نظامی افزوده است که سرویس‌های امنیتی آمریکا و کره‌جنوبی تصور می‌کنند این موشک مشابه موشک بالستیک میان‌برد «هسوانگ-۱۲» باشد که کره شمالی آن را در ماه نوامبر سال ۲۰۱۷ آزمایش کرده بود.

صبح روز یکشنبه رییس ستاد مشترک ارتش کره‌جنوبی گفت که پیونگ یانک یک پرتابه ناشناخته را از استان «جاگانگ» به سمت دریای شرقی پرتاب کرده است.

براساس این گزارش، این موشک بین ۸۰۰ کیلومتر (۴۹۷ مایل) را با حداکثر ارتفاع ۲ هزار کیلومتر (یک هزار و ۲۴۳ مایل) را طی کرده است.

با این حال فرماندهی هند- اقیانوسیه (ایندوپاسیفیک) ارتش آمریکا اعلام کرده که این موشک هیچ تهدیدی را علیه ایالات متحده و متحدانش در منطقه ایجاد نخواهد کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید