مهاجری: دولت ابراهیم رئیسی، بدشانس ترین دولت بعد از انقلاب است

کدخبر: ۴۷۳۵۵۳
محمد مهاجری گفت: دولت آقای رئیسی بیشتر آوار بر سر مردم می ریزد تا آواربرداری کند. در 6 ماه گذشته اتفاقات مثبتی نیافتاده است. بورس که اولویت یکم آقای رئیس جمهور بود، جز آنکه به طور مرتب شاهد سقوط بورس باشیم، وضعیت دیگری را شاهد نیستیم.
مهاجری: دولت ابراهیم رئیسی، بدشانس ترین دولت بعد از انقلاب است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از نامه نیوز، محمد مهاجری، درباره عملکرد 6 ماه نخست دولت سیدابراهیم رئیسی گفت: برخی معتقدند باید یک تا دو سال به دولت سیزدهم فرصت داد که خودش را نشان دهد. برخی از مخالفان دولت قبلی و موافقان دولت آقای رئیسی بر این باور هستند که این دولت حداقل باید یک سال آوار برداری کند تا بتواند موفق شود. این سخنی اشتباه نیست اما به شرطی که واقعا آواربرداری انجام شود.

این فعال مطبوعاتی تأکید کرد: دولت آقای رئیسی بیشتر آوار بر سر مردم می ریزد تا آواربرداری کند. در 6 ماه گذشته اتفاقات مثبتی نیافتاده است. بورس که اولویت یکم آقای رئیس جمهور بود، جز آنکه به طور مرتب شاهد سقوط بورس باشیم، وضعیت دیگری را شاهد نیستیم.

وی ادامه داد: با وجود ادعاهایی که مطرح می شود، آمارهای رسمی می گوید «تورم نه تنها کمتر نشده بلکه افزون هم شده است.» ناامید نیستم که در سال های آینده وضع بهتر شود اما واقعیت آن است که دولت دارد راه را اشتباه می رود.

این تحلیلگر مسائل سیاسی یادآور شد: در حوزه رفع تحریم ها نه تنها اتفاق مثبتی در دولت سیزدهم نیفتاده است بلکه آنچه اتفاق افتاده نتایج عملکرد دولت قبل و افزایش جهانی قیمت نفت است. این دولت کاری که می تواند انجام دهد در حوزه مذاکرات وین است. به نظرم دولت سیزدهم نه شجاعت لازم را برای تصمیم گیری راجع به مذاکرات وین دارد و نه از اختیار کافی برخوردار است. دلیلش هم به ناتوانی ها در تیم دیپلماسی دولت برمی گردد.

مهاجری گفت: در موضوع سفر به روسیه وجدان عمومی جامعه احساس شکست غرور ملی می‌کند که اتفاق مثبتی برای دولت سیزدهم محسوب نمی شود. به لحاظ رسانه ای هم دولت سیزدهم بدشانس ترین دولت بعد از انقلاب است، گرچه دولت های آقایان احمدی نژاد و روحانی نیز ضعف هایی در این حوزه داشتند اما دولت آقای رئیسی در حوزه ضعف رسانه ای رکوردشکنی کرده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید