دیپلمات روس:

پاسخ‌های امنیتی آمریکا چندان دلگرم‌کننده نبود!

کدخبر: ۴۷۳۶۷۴
اقتصادنیوز: سفیر مسکو در واشنگتن گفت پاسخ آمریکا و ناتو به پیشنهادهای امنیتی روسیه مفید نبود زیرا واشنگتن اساساً پیشنهاد می‌کند بر روی موضوعات ثانویه تمرکز کنند.
پاسخ‌های امنیتی آمریکا چندان دلگرم‌کننده نبود!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، «آناتولی آنتونوف» سفیر روسیه در آمریکا می‌گوید پاسخ‌های آمریکا به درخواست‌های روسیه برای تضمین‌های امنیتی چندان دلگرم‌کننده نبود.

آنتونوف در مصاحبه‌ای با «نیوزویک» گفت که پاسخ آمریکا و ناتو به پیشنهادهای امنیتی روسیه مفید نبود زیرا واشنگتن اساساً پیشنهاد می‌کند بر روی موضوعات ثانویه تمرکز کنند.

به نوشته وبگاه «ریانووستی» به نقل از این مصاحبه، وی توضیح داد: «من تاکید می‌کنم که محتوای پاسخ‌های آمریکا (و ناتو) شور و شوق زیادی در ما ایجاد نمی‌کند. واشنگتن پیشنهاد می‌کند بر روی موضوعات مهم، اما اساسا فرعی تمرکز کنیم».

در تاریخ ۱۷ دسامبر بود که وزارت خارجه روسیه پیش‌نویس معاهدات امنیتی با آمریکا و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) را منتشر کرد. این تضمین‌ها به‌صورت خاص گسترش بیشتر ائتلاف ناتو به شرق و ورود کشورهای اتحاد جماهیر شوروی سابق به آن را مردود می‌داند. این پیش‌نویس همچنین امکان ترک هرگونه فعالیت نظامی در اوکراین، سایر کشورهای اروپای شرقی و همچنین در قفقاز و آسیای مرکزی توسط بلوک را فراهم می‌کنند.

«آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا شامگاه چهارشنبه اعلام کرد که واشنگتن بنا به درخواست روسیه، به پیشنهادات این کشور در زمینه تضمین امنیتی در شرق اروپا پاسخ مکتوب ارائه کرده است.

کاخ کرملین گفته بود که پوتین پاسخ های ارائه شده توسط واشنگتن و ناتو را در این هفته قبل از تصمیم‌گیری در مورد اقدامات بیشتر مطالعه خواهد کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید