کاخ سفید:

دیگر حمله به اوکراین را قریب‌الوقوع نمی‌دانیم

کدخبر: ۴۷۳۶۸۰
اقتصادنیوز: سخنگوی کاخ سفید با بیان اینکه از نظر آمریکا، وقوع تهاجمی نظامی علیه اوکراین دیگر قریب‌الوقوع نیست، گفت واشنگتن هنوز نمی‌داند رئیس‌جمهور روسیه چه تصمیمی گرفته است.
دیگر حمله به اوکراین را قریب‌الوقوع نمی‌دانیم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، «جنیفر ساکی» سخنگوی کاخ سفید در اظهاراتی که رنگ‌وبوی عقب‌نشینی از ادعاها علیه روسیه را داشت، گفت که آمریکا دیگر تهاجم به اوکراین را «قریب‌الوقوع» نمی‌خواند.

ساکی طی نشست خبری شامگاه چهارشنبه اظهار داشت که مقامات آمریکایی دیگر از عبارت «قریب الوقوع» برای توصیف «تهاجم» احتمالی به اوکراین استفاده نمی‌کنند.

به نوشته وبگاه «ریانووستی»، وی در این‌باره توضیح داد: «ما استفاده از آن [کلمه] را متوقف کردیم زیرا  پیامی را ارسال می‌کرد که ما قصد ارسال آن را نداشتیم».

سخنگوی کاخ سفید همچنین افزود: «من می‌گویم که در بیشتر موارد ما گفتیم که او (رئیس‌جمهور روسیه) می‌تواند هر زمانی دستور حمله را صادر کند. این درست است، اما هنوز نمی‌دانیم که او تصمیمی گرفته است یا خیر».

ساکی همچنین در بخش دیگری از صحبت‌هایش از مذاکرات آمریکا با دیگر صادرکنندگان گاز به اروپا، به‌جای روسیه خبر داد.

به نوشته ریانووستی، این مقام آمریکایی واقعیت مذاکره با صادرکنندگان گاز برای تامین سوخت به اروپا به جای روسیه را تایید کرد، اما از ذکر نام کشورهای خاص خودداری کرد.

وی در پاسخ به سوالی درباره گزارش‌هایی مبنی بر اینکه قطر می‌تواند حجم گاز صادراتی را در صورت کاهش عرضه گاز توسط روسیه جبران کند، گفت: ما در حال مذاکره با تعدادی از کشورها و تامین‌کنندگان هستیم».

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید