معافیت‌های تحریمی ایران بازگشت

پیام فوری آمریکا به ایران /جزئیات مهم از لغو تحریم های ایران و بازگشت معافیت های تحریمی

کدخبر: ۴۷۴۰۷۰
آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا روز جمعه چندین معافیت از تحریم‌های مربوط به فعالیت‌های هسته‌ای غیرنظامی ایران را امضا کرد.
پیام فوری آمریکا به ایران /جزئیات مهم از لغو تحریم های ایران و بازگشت معافیت های تحریمی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که این کشور برای تسهیل مذاکرات وین، تصمیم گرفته است برخی از معافیت‌ها تحریمی ایران را که دولت ترامپ لغو کرده بود، بازگرداند.

توئیت مهم سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره بازگشت معافیت های تحریمی ایران

به گزارش خبرگزاری رویترز، دولت بایدن روز جمعه برخی از معافیت‌های تحریمی ایران را که در زمان ترامپ لغو شده بود، بازگرداند. یک مقام وزارت خارجه آمریکا گفت که این اقدام برای تسهیل در روند مذاکرات وین است.

واکنش رسانه نزدیک به شورای عالی امنیت ملی به لغو تحریم ها توسط آمریکا

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا روز جمعه چندین معافیت از تحریم‌های مربوط به فعالیت‌های هسته‌ای غیرنظامی ایران را امضا کرد.

آمریکا کدام تحریم های ایران را لغو می کند؟

7 اختلاف مهم در مذاکرات وین/ توافق نزدیک است؟

خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز به نقل از وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد، معافیت‌های جدید به کشورها و شرکت‌های خارجی اجازه می‌دهد تا در پروژه‌های غیرنظامی نیروگاه هسته‌ای بوشهر ایران، آب سنگین اراک و راکتور تحقیقاتی تهران کار کنند.

دونالد ترامپ در مه ۲۰۲۰ به این معافیت‌ها به‌عنوان بخشی از برنامه «فشار حداکثری» خود علیه ایران پایان داده بود.

بنا بر اعلام یورونیوز، وزارت خارجه آمریکا روز جمعه "تهدید به تحریم" علیه کشورها و شرکت‌های خارجی از جمله روسیه، چین و کشورهای اروپایی را که با بخش غیرنظامی برنامه هسته‌ای ایران همکاری می‌کردند، لغو کرد.

وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد: معافیت از این فعالیت‌ها برای تسهیل گفت‌وگوها طراحی شده است که برای رسیدن به توافق در بازگشت متقابل به برجام کمک می‌کند و زمینه را برای بازگشت ایران به اجرای تعهداتش فراهم خواهد کرد.

وزارت خارجه آمریکا این اقدام را به کنگره نیز اطلاع داده است.

این وزارتخانه تاکید کرد: این اقدام همچنین برای کمک به منافع منع اشاعه و ایمنی هسته‌ای ایالات متحده و محدود کردن فعالیت‌های هسته‌ای ایران طراحی شده است.

وزارت خارجه آمریکا با اعلام این موضوع که این اقدام طبق یک تعهد یا به‌عنوان بخشی از توافق قبلی نیست، افزود آن‌ها همچنان بر همکاری با شرکا و متحدان برای مقابله با طیف گسترده‌ای از تهدیدات ایران متمرکز هستند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید