پروازهای تل آویو و دبی به زودی لغو می شود!

کدخبر: ۴۷۴۳۰۴
اقتصادنیوز: رسانه‌های اسرائیلی از توقف پروازهای غیرنظامی به دبی به دلیل اختلاف با امارات بر سر مسائل امنیتی خبر دادند.
پروازهای تل آویو و دبی به زودی لغو می شود!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، پایگاه اطلاع‌رسانی «والا» و «i۲۴» اسرائیلی امروز نوشتند که این نگرانی وجود دارد که پروازهای خطوط هوایی این رژیم به دبی به دلیل اختلافی که بین آژانس امنیت عمومی رژیم اسرائیل (شاباک) و دستگاه امنیتی دبی در خصوص تضمین امنیت پروازها به وجود آمده است، متوقف شود.

این رسانه‌ها به نقل از «شاباک» نوشتند که پروازهای رفت و برگشت خطوط هوایی رژیم اسرائیل از دبی تاکنون به دلیل توافق‌های صورت گرفته بین مقام های امنیتی دو طرف مطابق با استانداردهای امنیتی این رژیم که در سرتاسر جهان رعایت می‌شود، امکان‌پذیر بوده است».

به نوشته سایت‌های خبری رژیم اسرائیل، اما اختلافات در سطح امنیتی در دوره اخیر بین دو طرف، مقام های امنیتی این رژیم را از اجرای مسئولیت‌های خود در تضمین امنیت پروازهای یاد شده باز داشته است.

شاباک تاکید کرد که تلاش‌هایی برای حل و فصل اختلافات با مقام های دبی و دستیابی به توافقی که به طرف اماراتی اجازه می‌دهد مسئولیت دستگاه امنیتی رژیم اسرائیل برای تضمین امنیت پروازهای این رژیم را درک کند، در حال انجام شد.

آژانس امنیت عمومی رژیم اسرائیل (شاباک) تاکید کرد که این اختلاف مربوط به استانداردهای امنیتی فرودگاه دبی است و ربطی به ابعاد سیاسی منطقه ندارد.

رسانه‌های رژیم اسرائیل با یادآوری اینکه «شاباک» و دفتر «نفتالی بنت» نخست وزیر و وزارتخانه‌های امور خارجه و حمل و نقل این رژیم با دولت امارات در تماس هستند تا این مشکل را حل کنند، افزودند: شرکت‌های اسرائیلی که پروازها را به دبی انجام می‌دهند در این مورد داده‌های به روز شده دریافت کرده اند.

با اینحال رسانه‌های یاد شده به نقل از منابعی در وزارت خارجه رژیم اسرائیل این موضوع را فنی توصیف کرده و به نقل از آن‌ها گفتند که این مساله طی چند روز آینده حل خواهد شد.

با این حال، مقام های بلندپایه رژیم تل آویو تایید کردند که‌عدم توافق در این زمینه منجر به توقف پروازهای شرکت‌های این رژیم به دبی از روز سه شنبه هفته آینده (هشتم فوریه) در مقابل منجر به تعلیق پروازها از سوی «فلای دبی» و خطوط هوایی امارات به سرزمین‌های اشغالی شود.

این خبر در حالی از سوی رسانه‌های رژیم صهیونیستی منتشر شد که اهداف مهم و حیاتی خاک امارات از سوی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در پی تشدید حملات ائتلاف سعودی به صنعاء و به دنبال حضور گسترده مزدوران وابسته به امارات در شرق یمن، طی سه عملیات گسترده موسوم به «طوفان یمن» در دو هفته اخیر مورد هدف قرار گرفته است.

امارات قرارداد سازش با رژیم صهیونیستی را در تاریخ ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ به صورت رسمی در حضور «دونالد ترامپ» رییس جمهوری پیشین آمریکا امضا و رابطه چندین‌ساله غیرعلنی خود را با صهیونیست‌ها آشکار و رسمی کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید