وقتی دیپلمات روس غربی را با صدام حسین مقایسه می کند!

کدخبر: ۴۷۴۳۰۶
اقتصادنیوز: نماینده دائم روسیه در اتحادیه اروپا گفت: مسکو از هیچ‌کس واهمه‌ای ندارد و با تحریم به تحریم‌های ضدروسی اتحادیه اروپا پاسخ خواهند داد.
وقتی دیپلمات روس غربی را با صدام حسین مقایسه می کند!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس،‌ «ولادیمیر شیزوف» نماینده دائم روسیه در اتحادیه اروپا در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «EPT1» یونان تصریح کرد که مسکو به هیچ عنوان از هیچ‌کس واهمه‌ای ندارد و با تحریم به تحریم‌های ضدروسی اتحادیه اروپا پاسخ خواهند داد.

این دیپلمات روس عبارت پردازی رهبران غربی را با واژگان صدام رئیس جمهور معدوم عراق مقایسه کرد و گفت: «روسیه از هیچ‌کس نمی‌ترسد، از هیچ‌کس واهمه‌ای ندارد، نه از خانم (اورسولا) فون در لین رئیس کمیسیون اروپا و نه از آقای (جو) بایدن (رئیس‌جمهور آمریکا) اما از عبارت پردازی آن‌‌ها مبنی بر اینکه روسیه شاهد «مادر تمام تحریم‌ها» خواهد بود، تعجب کردم. این واژگان و عبارات مرا به یاد واژگان صدام حسین می‌اندازد».

واکنش شیزوف در حالی مطرح شده است که فون در لین در مصاحبه مشترک با «اکو» و «هاندلزبلات» که روز گذشته (جمعه) منتشر شد، تصریح کرد که اتحادیه اروپا برای بسته گسترده‌ای از تحریم‌های اقتصادی و مالی علیه روسیه آماده می شود.

اخیراً، کشورهای غربی و همچنین کی‌یف،اتهاماتی را درباره حمله احتمالی روسیه به قلمرو اوکراین مطرح کرده‌اند و این در حالی است که «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین چنین اتهاماتی را پوچ و تلاش برای تشدید بی‌اساس تنش‌ها توصیف کرده است و تأکید کرده که روسیه تهدیدی برای هیچ‌کس به وجود نمی‌آورد. با اینحال هشدار داده است که هرگونه تلاش برای استفاده از زور برای بحران در جنوب شرقی اوکراین، پیامدهای بسیار جدی برای غرب به همراه خواهد داشت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید