آمریکا، روسیه را تهدید کرد/بایدن: پروژه نورد استریم ۲ متوقف می‌شود

کدخبر: ۴۷۴۸۲۷
اقتصادنیوز: رئیس جمهوری آمریکا تهدید کرد درصورت حمله احتمالی مسکو به اوکراین، پروژه نورد استریم ۲ متوقف خواهد شد.
آمریکا، روسیه را تهدید کرد/بایدن: پروژه نورد استریم ۲ متوقف می‌شود

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی در نشست مشترک خبری با اولاف شولتز صدر اعظم آلمان در کاخ سفید اعلام کرد اگر روسیه به اوکراین حمله کند، پروژه نورد استریم ۲ را متوقف خواهد کرد.

 به گزارش سی ان ان،  رئیس جمهوری آمریکا اظهار داشت: اگر روسیه حمله کند، به این معنی که تانک ها یا نیروها دوباره از مرز اوکراین عبور کنند، آنگاه  دیگر نورد استریم ۲ وجود نخواهد داشت. ما به آن پایان خواهیم داد.

پروژه خط لوله گاز نورد استریم 2 قرار است گاز طبیعی روسیه را بدون عبور از خاک اوکراین به طور مستقیم به آلمان برساند.

بایدن همچنین از شهروندان آمریکایی حاضر در اوکراین خواست این کشور را ترک کنند.

رئیس جمهوری آمریکا افزود که منظور من نیروهای دیپلماتیک ما در اوکراین نیست.  در مورد شهروندان آمریکایی صحبت می کنم که در اوکراین زندگی می کنند. نمی خواهم اگر روسیه حمله کند، آنها در این جنگ گرفتار شوند و اگر من بجای آنها بودم اوکراین را ترک می کردم.

رییس جمهوری آمریکا در عین حال اعلام کرد که مشخص نیست ولادیمیر پوتین با حمله به اوکراین موافقت کند یا نه.

وی با بیان اینکه من نمی دانم او (پوتین) می داند چکار می خواهد انجام دهد، ادعا کرد پوتین اکنون در موقعیتی است که با استفاده از یخ زدگی زمین در اطراف کی یف می تواند حمله کند. او ظرفیت انجام این کار را دارد.

وی در عین حال گفت که او می داند تجاوز به اوکراین یک اشتباه بزرگ است و تاثیر بسیار بزرگی بر روی اروپا و جهان دارد و این اقدام برای او هزینه بالایی به دنبال خواهد داشت.

بایدن همچنین ادعا کرد که معتقد است روسیه همچنان می تواند تنش ها را کاهش دهد.

رئیس جمهوری آمریکا در بخش دیگری از سخنانش مدعی شد  اگر صادرات گاز روسیه به اروپا متوقف شود، آمریکا می تواند بخش مهمی از انرژی از دست رفته را جبران کند.

بایدن افزود که اول از همه، ما به دنبال فرصت‌هایی برای جبران گاز از دست رفته روسیه هستیم. ما درحال ارتباط با دوستان خود در سرتاسر جهان هستیم.

وی ادامه داد که فکر می کنیم می توانیم بخش قابل توجهی از (انرژی را که از دست می رود، جبران کنیم. اما روسیه باید بتواند گاز و نفت خود را بفروشد و بخش مهمی از بودجه روسیه به آن وابسته است.

وی تصریح کرد که  در واقع این تنها صادرات آنها است و اگر این صادرات قطع شود، آنها نیز به شدت آسیب خواهند دید و برای آنها نیز پیامد دارد.

رئیس جمهوری آمریکا آلمان را دوست نزدیک و شریک مورد اعتماد خطاب کرد و گفت دو کشور می توانند روی همدیگر حساب کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید