تلفات سنگین ریاض در حمله غافلگیرانه یمن به متحدان عربستان

کدخبر: ۴۷۵۰۶۳
اقتصادنیوز: در جریان حمله غافلگیرانه انصارالله یمن به منطقه«حرض» در استان«حجه»طی سه روز اخیر 32 سرباز و 4 افسر از نظامیان دولت مورد حمایت عربستان سعودی کشته شدند.
تلفات سنگین ریاض در حمله غافلگیرانه یمن به متحدان عربستان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از جماران، در جریان حمله غافلگیرانه انصارالله یمن به منطقه«حرض» در استان«حجه»طی سه روز اخیر 32 سرباز و 4 افسر از نظامیان دولت مورد حمایت عربستان سعودی  کشته شدند.

خبرگزاری فرانسه در گزارشی به نقل از برخی منابع نظامی اعلام کرد که این منابع نظامی گفتند که این حمله در شمال یمن و در مرزهای یمن با عربستان سعودی به وقوع پیوست. 

این منابع تأکید کردند که در این حمله همچنین 100 نظامی دیگر دولت مستعفی یمن که مورد حمایت عربستان است نیز زخمی شدند و درگیری ها تا امروز ادامه پیدا کرده است.

منابع نظامی همچنین به خبرگزاری فرانسه گفتند که نیروهای دولت مورد حمایت ریاض نتوانستند منطقه حرض را از انصار الله بازپس گیرند ولی مدعی محاصره آن شدند.

این در حالی است که ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در یک پاتک موفق علیه نیروهای ائتلاف سعودی موفق شدند کنترل منطقه‌ای را در استان حجه به دست بگیرند.

درگیری‌های شدید میان نیروهای صنعاء و نیروهای ائتلاف سعودی و گروه‌های متحد آن در مناطق مرزی میان استان «حجه» (شمال غرب یمن) و مرزهای جنوبی عربستان سعودی ادامه دارد و بنا به گزارش‌ها ده‌ها نفر از نیروهای طرفین کشته یا زخمی شده‌اند.

بر اساس گزارش «وکاله الصحافه الیمنیه»، نیروهای صنعاء از مواضع خود در کوه «الهیجه» به سمت مواضع ائتلاف سعودی در سمت شرقی شهر «حرض» در استان حجه دست به یک پاتک زدند و پس از درگیری‌های شدید میان طرفین، نیروهای صنعاء موفق شدند منطقه «المحصام» را پاکسازی کنند.

اردوگاه تیپ اول گارد مرزی وابسته به ائتلاف سعودی در همین منطقه‌ای است که به تصرف نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن درآمده است. تیپ اول گارد مرزی شامل تعداد زیادی از افراد مسلح حزب «اصلاح» (وابسته به ائتلاف سعودی) است که یکی از سران این حزب به نام «حمود المخلافی» آن را تأسیس کرده است.

در ادامه این گزارش آمده، همزمان با پیشروی نیروهای صنعاء، جنگنده‌های ائتلاف سعودی دست به حملات گسترده علیه چندین منطقه در استان حجه زدند تا شاید بتوانند جلوی این پیشروی را بگیرند.

بنا به گفته منابع، منطقه المحصام از اهمیت راهبری بالایی برخوردار است زیرا در کنار منطقه الهیجه است که بلندی‌های کوهستانی مشرف بر مناطق صحرایی در حرض، «الطوال» و «میدی» به شمار می‌رود. آخرین خبرها حکایت از آن دارد که نیروهای صنعاء همچنان به پیشروی خود از المحصام به سمت گذرگاه مرزی حرض ادامه می‌دهند.

دو روز پیش بود که رسانه‌های سعودی و کاربران شبکه‌های اجتماعی از درگیری‌های شدید در اطراف یک اردوگاه متعلق به تیپ سعودی در مرزهای شمالی یمن با عربستان سعودی خبر دادند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید