اظهارات پوتین درباره آینده مصرف نفت و گاز در جهان

کدخبر: ۴۷۵۱۲۴
اقتصادنیوز: ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه گفت که کنار گذاشتن سوخت های هیدروکربنی زود است و نفت و گاز دهها سال دیگر در جهان استفاده خواهند شد.
اظهارات پوتین درباره آینده مصرف نفت و گاز در جهان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا از دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین، پوتین روز سه شنبه در نشست وبیناری شورای علوم و آموزش روسیه خاطرنشان کرد که مواد هیدروکربنی چند دهه دیگر در جهان استفاده خواهند شد.  

وی افزود: بارها اعلام کرده ام که صرف نظر کردن از سوخت های هیدروکروبنی زود است و ممکن است ۳۰ یا ۵۰ سال دیگر هم بطور گسترده از این منابع انرژی بویژه گاز استفاده شود.   

رئیس جمهوری روسیه گفت: اما باید بدانیم که بشریت به چه سمتی حرکت می کند و در این عرصه (انرژی) پیشرو باشیم. این مساله در وهله اول برای رفاه اکولوژیکی و کیفیت زندگی مردم روسیه که برای ما اولویت دارد، بسیار مهم است.

 وی ادامه داد: کاهش تاثیرات منفی صنایع، حمل و نقل و سایر حوزه ها بر اقلیم جهانی، بر اساس اطلاعات سنجیده خواهد شد. در همین حال باید تسریع رشد اقتصاد روسیه فراهم شود.  

پوتین در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم تلاش در روسیه برای بهره برداری از منابع انرژی پاک تاکید کرد و افزود: ویژگی های جغرافیایی  و ظبیعی روسیه و توانمندیهای علمی کشور امکان توسعه منابع جدید انرژی پاک را فراهم می کند.  

روسیه منابع بزرگ نفت و گاز دارد و از تولیدکننده عمده مواد هیدروکربنی در سطح جهانی محسوب می شود.  

الکسی میلر رئیس شرکت گازپروم به تازکی اعلام کرد که ذخایر گاز روسیه برای بیش از ۱۰۰ سال کفایت می کند.

به گزارش، میلر گفت: ذخایر گاز روسیه و شرکت گازپروم، بزرگترین ذخایر گاز جهان است و ما هیچ مساله ای در مورد ذخایر گاز خود در ۱۰۰ سال آینده نخواهیم داشت.  

به گفته وی، برخی حوزه های گازی در منطقه یامال (شمال روسیه) که گازپروم بهره برداری می کند تا سال ۲۱۳۲ استفاده خواهد شد.

رئیس شرکت گازپروم خاطرنشان کرد: گازپروم در پنج سال اخیر مرکز جدید تولید گاز در روسیه بوجود آوده است که برای مصرف داخلی و مصرف کنندگان خارجی برای دهها سال و حتی در قرن بیست و دوم از آن گاز تامین خواهد شد.    

آلکساندر کوزلوف وزیر منابع طبیعی روسیه به تازگی گفت: میزان ذخایر گاز روسیه نیز در سال ۲۰۲۰ به ۴۹.۲ تریلیون مترمکعب کاهش یافته است.

به گفته وی  ذخایر نفتی این کشور با توجه به سطح کنونی استخراج برای ۵۹ سال و ذخایر گاز برای ۱۰۳ سال کفایت می کند.

وزارت منابع طبیعی و اکولوژی روسیه اعلام کرد که ذخایر نفتی این کشور طی ۱۰ سال اخیر بشدت کاهش یافته است.

به گزارش ایرنا، طبق این گزارش ذخایر نفتی روسیه از ۲۸.۲ میلیارد تن در سال ۲۰۱۰ به  ۱۹.۱ میلیارد تن در سال ۲۰۲۰ رسیده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید