ضرب الاجل 72 ساعته اردوغان به برخی رسانه‌های غربی!

کدخبر: ۴۷۵۳۷۳
اقتصادنیوز: ترکیه در راستای نظارت بر محتوای رسانه‌های خارجی ، مهلت سه روزه‌ای برای کسب مجوز فعالیت وبگاه‌های ترکیه‌ای زبان شبکه‌های خبری غربی صادر کرده است.
ضرب الاجل 72 ساعته اردوغان به برخی رسانه‌های غربی!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، دولت ترکیه مهلت ۷۲ ساعته را برای برخی رسانه‌های غربی  مستقر در این کشور جهت کسب مجوز فعالیت صادر کرد.

به نوشته خبرگزاری ایتالیایی «آنسا» مقامات ترکیه مستقر در سازمان مخابرات موسوم به «آرتوک» روز چهارشنبه به شبکه‌های خبری «یورونیوز»، «دویچه وله» و «صدای آمریکا» ۷۲ ساعت فرصت دادند تا مجوز لازم برای ادامه فعالیت نسخه زبان ترکیه‌ای وبگاه هایشان را دریافت کنند.

«الهان تاسی» از مقام‌های دولت ترکیه گفت: «اگر سایت‌های خارجی درخواست مجوز ندهند، تا چند روز دیگر فعالیت آنها متوقف می‌شود.»

تاسی در توییتر نوشت: «آرتوک برای اولین بار از اختیارات خود در رسانه‌های بین‌المللی استفاده می‌کند.»

وی تاکید کرد که این مؤسسه از سال ۲۰۱۹ وظیفه نظارت بر محتوای وبگاه‌ها را نیز برعهده دارد و اخبار خارج از کنترل امکان انتشار ندارند.

شبکه‌های تلویزیونی ترکیه به طور منظم توسط این سازمان جریمه می‌شوند، به ویژه برای برنامه‌هایی که در آنها انتقاداتی علیه دولت بیان می‌شود که به نظر می‌رسد مخالف «ارزش‌های ملی» است.

این در حالی است که  رسانه‌های ترکیه در روزهای گذشته از جو امنیتی حاکم  در این کشور و بازداشت چند تن با اتهام اظهار نظر در زمینه آزمایش مثبت کرونای «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور این کشور خبر دادند. به نوشته روزنامه «جمهوریت»، چهار نفر در ارتباط با اظهاراتشان در مورد مثبت بودن آزمایش کووید-۱۹ رجب طیب اردوغان بازداشت شده‌اند.

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه نیز اخیرا پس از انتشار آمارهایی که نشان داد نرخ تورم این کشور در سال گذشته میلادی به ۳۶.۱ درصد رسیده بود، «اردال دینچر» رئیس سازمان آمار دولتی ترکیه را  برکنار کرد. اخراج اردال دینچر، تازه‌ترین مورد از سلسله اخراج‌های اقتصادی اردوغان است که از جولای ۲۰۱۹ تاکنون، سه رئیس بانک مرکزی را برکنار کرده است.   

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید