درخواست مهم روسیه از غرب /ارسال تسلیحات به اوکراین را متوقف کنید

کدخبر: ۴۷۵۶۴۱
اقتصادنیوز: وزیر دفاع روسیه در دیدار با همتای انگلیسی خود خواستار ایفای نقش کشورهای غربی در کاهش تنش ها در اروپا شد و گفت: از همه طرف، تحویل سلاح به اوکراین جریان دارد و این اقدامات بطور علنی و نمایشی صورت می گیرد. معلوم نیست این اقدامات برای چه هدفی صورت می گیرد.
درخواست مهم روسیه از غرب /ارسال تسلیحات به اوکراین را متوقف کنید

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه در دیدار با بن والاس همتای انگلیسی خواستار ایفای نقش کشورهای غربی در کاهش تنش ها در اروپا و توقف ارسال تسلیحات به اوکراین شد.

شایگو امروز (جمعه) در دیدار با همتای انگلیسی خود در مسکو گفت: به کشورهای غربی پیشنهاد می کنیم در کاهش تنش ها در اروپا نقش ایفا کنند و به اوکراین سلاح تحویل ندهند.

وی افزود: از همه طرف، تحویل سلاح به اوکراین جریان دارد و این اقدامات بطور علنی و نمایشی صورت می گیرد. معلوم نیست این اقدامات برای چه هدفی صورت می گیرد.  

وزیر دفاع روسیه گفت: می خواهیم بدانیم انگلیس چرا نیروی ویژه به اوکراین اعزام کرده و نیروها تا چه زمانی در این کشور خواهند ماند؟

به گزارش رسانه های روسی، آمریکا تا کنون نزدیک به ۵۰ هواپیما حامل محموله های تسلیحاتی به اوکراین ارسال کرده است و متحدان آمریکا نیز ازجمله انگلیس مقادیر زیادی سلاح و مهمات به اوکراین تحویل داده اند.  

شایگو در ادامه سخنان خود گفت که وضعیت نظامی و سیاسی قاره اروپا متشنج تر می شود و روسیه در بروز این وضعیت همه تقصیری ندارد.  

وزیر دفاع روسیه گفت: علت تشدید تنش ها در اروپا را بطور کامل درک نمی کنیم. اما در هر صورت شاهد تشدید تنش ها هستیم.  

وی همچنین گفت که :سطح روابط روسیه و انگلیس به صفر نزدیک شده است-

روسیه به نامه های آمریکا و ناتو در مورد تضمین های امنیتی پاسخ می دهد

شایگو در ادامه دیدار گفت: طرف روسی پاسخ کتبی آمریکا و پیمان ناتو به پیشنهادهای روسیه در مورد ارائه تضمین های امنیتی را بررسی کرده است و بزودی به آن پاسخ می دهد.

 روسیه اواخر ماه دسامبر سال ۲۰۲۱ به آمریکا و ناتو پیشنهاد کتبی برای ارائه ضمانت های امنیتی به این کشور داد تا در وهله اول ناتو به شرق گسترش نیابد اما این ابتکار مسکو ازطرف کشورهای غربی رد شد.

  شمار تروریست های داعشی در افغانستان افزایش یافت 

شایگو در ادامه سخنان خود گفت که شمار تروریست های عضو گروه داعش در افغانستان اخیرا دوبرابر افزایش یافته است.  

وزیر دفاع روسیه همچنین درباره امکان استفاده تروریست ها در افغانستان از سلاح های برجا مانده از ائتلاف غربی در این کشور ابراز نگرانی کرد.

به گزارش رسانه های روسی، بیشتر سلاح های باقی مانده از کشورهای غربی در افغانستان به آمریکا تعلق داشت و نیروهای امریکایی تسلیحات به ارزش تقریبی ۸ میلیارد دلار در هنگام خروج از افغانستان در ماه اوت سال گذشته از خود برجای گذاشتند.  

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید