خطیب جمعه تهران: این انقلاب یک تحولی که حقیقتا خدایی است

کدخبر: ۴۷۵۶۵۰
اقتصادنیوز: حجت الاسلام محمدجواد حاج‌علی‌اکبری امام جمعه موقت تهران گفت: ما این نماز جمعه را از برکت انقلاب اسلامی داریم، این فیض بزرگ و عظیم که هفتگی در این حج عظیم حضور پیدا کرده و از این حضور برکات فراوانی نصیب مردم ما شده است.
خطیب جمعه تهران: این انقلاب یک تحولی که حقیقتا خدایی است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا، محمدجواد حاج‌علی‌اکبری خطیب نماز جمعه تهران گفت: این انقلاب یک انقلاب الهی است، این کار مردم و کار کسی نبوده؛ به نفس الهی و به مدد فیض قدس ربوبی، ملت ما متحول شد، یک تحولی که حقیقتا خدایی است. رنج‌ها را تحمل کرد و خدای متعال که این اخلاص و صدق را در ملت ما دید؛ وقتی ملت در این راه ایستادگی کردند، غربت گوشه های زندان را تحمل کردند؛ اگر این راه جان می‌خواست دادند، وقتی حرکت اوج گرفت و شتاب گرفت در سال های ۵۶ و ۵۷ وقتی خداوند این صدق را در ملت ما دید، خداوند متعال به ملت نصرت داد.

خطیب نماز جمعه تهران، با بیان اینکه قرآن کریم برای این نعمت بزرگ توصیه به صبر و شکر دارد، گفت: چون تحقق آرمان‌های بزرگی که ملت ما انتخاب کرده صبر بزرگ می‌خواهد، ملت ایران هم در قدرشناسی از نعمت الهی شکورانه عمل کردند و هم دربرابر دشواری ها صبورانه مقاومت کردند.

حجت الاسلام محمدجواد حاج‌علی‌اکبری امام جمعه موقت تهران، ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه ۲۲ بهمن تهران طی سخنانی ضمن اشاره به تقارن ماه مبارک رجب و بهمن‌ها، گفت: ماه رجب و ایام پیروزی انقلاب اسلامی، امسال یک تقارن زیبا پیدا کرد چراکه ماه رجب یک ماه توحیدی است و توحید کلیدواژه بنیادین انقلاب اسلامی است. علاوه بر این روز ۲۲ بهمن یک تقارن جالب توجه با روز جمعه دارد و مردم عزیز ایران چه پیاده و چه خودرویی که در راهپیمایی ۲۲ بهمن شرکت کردند، به نماز جمعه آمدند و این نماز شکر ماست برای سپاس از برکت انقلاب اسلامی است.

وی ادامه داد: ما این نماز جمعه را از برکت انقلاب اسلامی داریم، این فیض بزرگ و عظیم که هفتگی در این حج عظیم حضور پیدا کرده و از این حضور برکات فراوانی نصیب مردم ما شده از جمله حفظ طراوت انقلاب و آرمان های انقلاب اسلامی؛ همه این ها از بزرگترین برکات پروردگار متعال به ملت ماست.

امام جمعه موقت تهران، همچنین بیان کرد: قرآن کریم برای این نعمت بزرگ توصیه به صبر و شکر دارد، منتها نه یک شکر و صبر عادی، چون نعمت یک نعمت بسیار بسیار بزرگی است؛ شکر عظیم و بزرگ می‌خواهد و چون تحقق آرمان‌های بزرگی که ملت ما انتخاب کرده صبر بزرگ می‌خواهد، ملت ایران هم در قدرشناسی از نعمت الهی شکورانه عمل کردند و هم دربرابر دشواری ها صبورانه مقاومت کردند.

حاج علی اکبری در ادامه بیان کرد: صبر در برابر دشواری ها و مشکلات و استقامت در همراهی با ولی خدا و تحقق آرمان‌های الهی و پافشاری در این مسیر از اعظم جلوه‌های خداست. شکر و صبر دو جلوه از جلوه‌های برجسته تقوای الهی است که همه ما باید نسبت به این دو جلوه التزام خود را بیشتر کنیم و از خداوند متعال توفیق بیشتری تمنا کنیم.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به سخنان رئیس جمهور در پیش خطبه های نماز جمعه، گفت: آنچه که امروز در روز ۲۲ بهمن اشاره شد در بیانات رئیس مکتبی‌مان، مطالبی بود که لازم بود در این روز اشاره شود، از ایشان تشکر می‌کنم به دلیل حضور و بیانات شان که همگی فیض بردیم، برای دولت انقلابی و مردمی و برای همه خدمتگزاران نظام اسلامی و ملت شریف ایران در این روز عزیز و میلاد امام جواد(ع) توفیق می آرزومندیم و در انجام این هدف‌های بزرگ که اینجا اشاره کردند و اجرای آن خواسته همه ملت ما و مقام معظم رهبری است همه دستگاه‌ها و نهادها اعم از قوای سه گانه و نیروهای مسلح موفق و سربلند باشند.

وی ادامه داد: آنچه که پیش برنده است و خواسته های ملت ما را محقق می‌کند این آیه است: «وَجَاهِدُوا فِی اللَّهِ حَقَّ جِهَادِهِ ۚ هُوَ اجْتَبَاکُمْ وَمَا جَعَلَ عَلَیْکُمْ فِی الدِّینِ»، و در راه خدا جهاد کنید، و حقّ جهادش را ادا نمایید! او شما را برگزید، و در دین (اسلام) کار سنگین و سختی بر شما قرار ندارد؛ این انقلاب یک انقلاب الهی است، این کار مردم و کار کسی نبوده؛ به نفس الهی و به مدد فیض قدس ربوبی، ملت ما متحول شد، یک تحولی که حقیقتا خدایی است. رنج‌ها را تحمل کرد و خدای متعال که این اخلاص و صدق را در ملت ما دید؛ وقتی ملت در این راه ایستادگی کردند، غربت گوشه های زندان را تحمل کردند؛ اگر این راه جان می‌خواست دادند، وقتی حرکت اوج گرفت و شتاب گرفت در سال های ۵۶ و ۵۷ وقتی خداوند این صدق را در ملت ما دید، خداوند متعال به ملت نصرت داد.

حاج علی اکبری، افزود: این ملت برگزیده شد برای انجام یک وظیفه بسیار بزرگ در عصر غیبت، ۲۲ بهمن ما یک پل ارتباطی است بین ریشه‌ها و آرمان‌ها. ما امروز در نقطه عطف تاریخ قرار گرفتیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید