تذکر معنادار آلمان به روسیه در خصوص برگزاری رزمایش در مرز اوکراین

کدخبر: ۴۷۵۶۵۳
اقتصادنیوز: وزیر امور خارجه آلمان در واکنش به رزمایش روسیه در مرز اوکراین گفت: ما در سمت نظامی، هیچ نشانه‌ای از کاهش تنش‌ها مشاهده نمی‌کنیم بلکه نشانه‌های مخالف آن را می‌بینیم.
تذکر معنادار آلمان به روسیه در خصوص برگزاری رزمایش در مرز اوکراین

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، وزیر امور خارجه آلمان ادعا کرد: افزایش نیروها و رزمایش‌های نظامی روسیه در مرز با اوکراین به منزله تشدید تنش‌ها تلقی می‌شود.

رویترز گزارش داد، «آنالنا بربوک» که به اردن سفر کرده است، در نشستی خبری در شهر امان پایتخت این کشور اظهار داشت: ما در سمت نظامی، هیچ نشانه‌ای از کاهش تنش‌ها مشاهده نمی‌کنیم بلکه نشانه‌های مخالف آن را می‌بینیم. ارتش روسیه همچنان به ساخت تجهیزات نظامی ادامه می‌دهد و در بلاروس بیش از ۳۰ هزار سرباز در حال انجام تمرینات نظامی هستند و تقریبا در نزدیکی مرز با اوکراین مستقر شده‌اند.

وی افزود: به همین دلیل است که ما در هماهنگی نزدیک با متحدان و شرکای خود، برای همه سناریوها آماده شده‌ایم.

وزیر امور خارجه آلمان ادامه داد: البته خط قرمزی در این رابطه وجود دارد و آن حق حاکمیت اوکراین است. ما با جدیت تمامی اقدامات را مد نظر قرار داریم اما همزمان بر روی گفت‌وگوها نیز کار می‌کنیم.

باربروک گفت: رزمایش‌های نظامی روسیه در دریای سیاه و دریای آزوف نیز منشا تنش هستند.

با وجودی که روسیه بارها تاکید کرده که قصد حمله نظامی به اوکراین را ندارد اما مقامات غربی می‌گویند این کشور قصد حمله و اشغال نظامی اوکراین را دارد.

روسیه تاکید دارد که مخالف گسترش ناتو به شرق است و اروپا و آمریکا، دغدغه‌های نظامی و امنیتی آن را نادیده می‌گیرند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید