هشدار جدی روسیه به اروپا بر سر تنش‌های اوکراین

کدخبر: ۴۷۵۶۷۲
اقتصادنیوز: «سرگئی شویگو»، وزیر دفاع روسیه در دیدار با همتای انگلیسی خود درخصوص اینکه وضعیت نظامی و سیاسی در اروپا به‌طور فزاینده‌ای رو به وخامت است، هشدار داد.
هشدار جدی روسیه به اروپا بر سر تنش‌های اوکراین

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه روز جمعه با اشاره به تنش‌ها بر سر اوکراین هشدار داد، وضعیت اروپا به‌طور فزاینده‌ای رو به وخامت است و مسکو بابت آن مقصر نیست.

خبرگزاری «تاس» گزارش داد، شویگو در دیدار با «بن والاس» وزیر دفاع انگلیس در مسکو گفت:‌‌ «وضعیت نظامی و سیاسی در اروپا به‌طور فزاینده‌ای وخیم است و روسیه به هیچ وجه مقصر آن نیست. ما به‌طور کامل و در همه موارد علتی که در پس این تنش‌ها وجود دارد درک نمی‌کنیم. با این  حال ما شاهد این هستیم که تنش‌ها در حال افزایش هستند».

وزیر دفاع روسیه ضمن ابراز امیدواری درباره رایزنی درباره کاهش این تنش‌ها افزود:‌‌ «امیدواریم بتوانیم درباره پیشنهادات [مسکو] برای آمریکا و ناتو درباره تضمین امنیت اروپا که در ماه دسامبر ارسال کرده و در ژانویه جواب آن را دریافت کردیم رایزنی کنیم. تمام این‌ها تا اکنون مورد بازبینی قرار گرفته‌اند. معتقدم که پاسخ ما به‌زودی تحویل خواهد شد».

وزیر دفاع انگلیس که پیش از دیدار با شویگو به مزار سربازان گمنام روسیه که در جنگ جهانی دوم کشته شدند ادای احترام کرده بود ابراز امیدواری کرد که تنش بر سر اوکراین از طریق دیپلماسی حل شود.

والاس گفت:‌ «امیدوارم با صحبت‌های امروز و شروع این روابط که به سطح صفر درصد رسیده، بتوانیم شماری از مسائلی که مطرح کرده‌اید حل و فصل کنیم و همچنین بتوانیم به برخی مسائلی که در پیش‌نویس قرارداد روسیه آمده است رسیدگی کنیم و بتوانیم مسائلی که با یکدیگر داریم از طریق دیپلماسی و اقدامات دیگر و تدابیر اعتماد ساز، حل کنیم».

روز گذشته نیز «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه با «لیز تراس» همتای انگلیسی خود دیدار و گفت‌وگو کرد. لاوروف گفت، در دیدار با تراس، روابط دوجانبه که در سطح بسیار پایینی قرار گرفته مورد بحث قرار نگرفت و تمرکز این گفت‌وگو بر روی بحران اوکراین بود.

وزیر امور خارجه روسیه افزود، اینکه در این گفت‌وگوها درک و تفاهم مشترکی وجود ندارد، نا امید کننده است زیرا «مانند این است که می‌شنویم ولی گوش نمی‌دهیم. توضیحات مفصل ما بی‌ثمر بوده است». 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید