صدور دستور تخلیه 150 نظامی آمریکا از اوکراین

کدخبر: ۴۷۵۹۴۴
اقتصادنیوز: دو مقام آمریکایی اعلام کردند که حدود ۱۵۰ سرباز آمریکایی از گارد ملی فلوریدا که برای کمک به آموزش نیروهای اوکراینی در این کشور مستقر شده بودند، با افزایش خطر حمله روسیه، خاک اوکراین را ترک می‌کنند.
صدور دستور تخلیه 150 نظامی آمریکا از اوکراین

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از همشهری آنلاین، خبرگزاری رویترز اعلام کرد، این مقامات که نخواستند نام‌شان فاش شود، گفتند که این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که وزارت امور خارجه دستور داد برخی از کارکنان سفارت آمریکا در اوکراین را ترک کنند. مقامات گفتند هنوز مشخص نیست که نیروها در کجا مستقر خواهند گرفت.

 

یکی از این مقامات گفت که هنوز مشخص نیست که با تعداد اندک نیروهای عملیات ویژه ایالات متحده در کشور چه اتفاقی خواهد افتاد. او گفت: «این تصمیم از روی احتیاط فراوان گرفته شد.»

استرالیا، نیوزیلند، آلمان و هلند روز شنبه به کشورهایی پیوستند که از شهروندان خود خواستند اوکراین را ترک کنند. واشنگتن روز جمعه گفت که تهاجم روسیه، که احتمالاً با یک حمله هوایی آغاز می‌شود، ممکن است در هر زمانی رخ دهد.

مسکو بارها با روایت واشنگتن از رویدادها مخالفت کرده و گفته است که بیش از صد هزار سرباز را در نزدیکی مرز اوکراین مستقر کرده است تا امنیت خود را در برابر تجاوزات متحدان ناتو حفظ کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید