فرود F22 های آمریکا در پایگاه الظفره/ آسمان امارات نجات می‌یابد؟

کدخبر: ۴۷۵۹۸۳
اقتصادنیوز: جنگنده های اف-۲۲ آمریکا وارد پایگاه الظفره امارات شده‌اند.
فرود F22 های  آمریکا در پایگاه الظفره/ آسمان امارات نجات می‌یابد؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا ، جنگنده های اف-۲۲ آمریکا با هدف حمایت از امارات متحده عربی یکی از اعضای ائتلاف عربی علیه یمن در برابر حمله انصارالله وارد خاک ابوظبی شده است.

خبرگزاری اسوشیتدپرس روز شنبه گزارش داد:  جنگنده های اف-۲۲ آمریکا روز شنبه به عنوان بخشی از واکنش دفاعی واشنگتن به حملات موشکی اخیر حوثی های یمن به امارات متحده عربی، وارد این کشور شدند.

هواپیماهای اف-۲۲ رپتور در پایگاه هوایی الظفره در ابوظبی که میزبان حدود ۲ هزار نیروی آمریکایی است، فرود آمدند. 

مقامات آمریکایی از بیان تعداد اف-۲۲های مستقر یا تعداد خلبانان خودداری کردند. با این وجود، به گفته آنها واحد موسوم به «بال جنگنده اول» واقع در پایگاه مشترک لانگلی-یوستیس ایالت ویرجینیا به امارات اعزام شده است. یک تصویر منتشر شده توسط نیروی هوایی ایالات متحده نیز شش جنگنده اف-٢٢ را در پایگاه الظفره نشان می‌دهد.

ژنرال گرگ گیلوت فرمانده مرکز فرماندهی خاورمیانه نیروی هوایی آمریکا مدعی شد که حضور جنگنده های اف-۲۲ وضعیت دفاعی شرکا را تقویت می کند و نیروهای بی ثبات کننده را متوجه این موضوع می کند که ایالات متحده و شرکای آن متعهد به ایجاد صلح و ثبات در منطقه هستند.

طی روزهای اخیر ، حمله پهپادی و موشکی به امارات به خاطر مشارکت این کشور در حملات همه جانبه به یمن و همکاری با عربستان شدت یافته است.

سه شنبه گذشته نیز منابع خبری از وقوع دو انفجار مهیب در ابوظبی خبر دادند، هرچند که مقامات اماراتی به علت این واقعه هیچ اشاره‌ای نکردند، اما کارشناسان این انفجارها را ناشی از حمله پهپادی به این کشور اعلام کردند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید