جدیدترین دستاوردهای پهپادی وزارت دفاع رونمایی شد

کدخبر: ۴۷۶۰۴۶
دستاوردهای پهپادی سازمان صنایع هوایی با حضورامیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، مدیر عامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع امیر خواجه فرد و جمعی از مسئولان نیروهای مسلح رونمایی شد.
جدیدترین دستاوردهای پهپادی وزارت دفاع رونمایی شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع، امیر سرتیپ محمد رضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در این مراسم ضمن بازدید از نمایشگاه دستاوردهای سازمان صنایع هوایی در حوزه پهپادی، با حضور در جمع کارکنان این سازمان، ضمن تبریک ایام الله دهه مبارکه فجر و اعیاد رجبیه و همچنین گرامی داشت یاد و خاطره شهدای صنعت دفاعی به ویژه دانشمند شهید، محسن فخری زاده طی سخنانی اظهار داشت: بی شک صنعت پهپاد یکی از نقاط قابل اتکا در افزایش اقتدار و بنیه دفاعی جمهوری اسلامی به شمار می رود.

وی با بیان اینکه قریب به 4دهه از شکل گیری این صنعت بومی در مجموعه  صنایع هوایی وزارت دفاع می گذرد تصریح کرد: امروز درچهل و سومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، با هدایت های داهیانه فرماندهی معظم کل قوا حضرت امام خامنه ای ( مدظله الوارف) و تلاش شبانه روزی کارکنان و دانشمندان صنعت هوایی، شاهد تبلور و شکوفایی  صنعت پهپاد و ظهور دستاوردهای عملیاتی نوین در این مجموعه هستیم.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه «پهپاد» یکی از ارکان کلیدی توان رزمی و عملیاتی نیروهای مسلح در افق هایی فراتر از مرزهای جمهوری اسلامی است گفت: تا رسیدن به قله های توانمندی در این عرصه، راه طولانی در پیش داریم و همچنان باید با توکل به خداوند متعال و با تدبیر و اراده و تلاش روز افزون در راستای اعتلای این صنعت و عرضه محصولات نوظهور تلاشی مجدانه داشته باشیم.

امیر سرتیپ محمد رضا آشتیانی با اشاره به روند های جهانی و منازعات منطقه ای و همچنین نسل های مختلف تسلیحاتی و تجهیزاتی رزم افزود: امروز نقش پهپادها در صحنه های جنگ، انواع مأموریت های اطلاعاتی و عملیاتی از جمله مراقبت، شناسایی اپتیکی و سیگنالی، رزمی، جنگال و ... غیر قابل انکار است و این محصول راهبردی به عنوان یکی از سامانه های اصلی در همه صحنه های رزم زمینی، هوایی، دریایی و ... نقشی کاربردی و کلیدی دارد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به پهپاد های پیشرفته رونمایی شده  در نمایشگاه دستاوردهای پهپادی سازمان صنایع هوایی گفت: قدم گذاشتن در تولید نسل های بسیار پیشرفته ی پهپادی،  گوشه ای از عزم،اراده و باور وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و تحقق شعار « ما میتوانیم » است.

وی ضمن تقدیر از دانشمندان و کارکنان صنعت دفاعی ، شبکه های همکار و تمامی کسانی که در این دستاورد بزرگ ملی نقش داشته اند گفت: انتظارات از صنعت پهپاد، قابلیت ها و مأموریت های آن فرای آن چیزی است که تا کنون محقق شده است؛ ما در دوره کنونی در نظر داریم با توسعه قابلیت ها، نوع مأموریت و تنوع کاربری پهپاد در نیروهای مسلح و کشورهای دوست، این محصول بسیار راهبردی را به عنوان یکی از ارکان مهم هوشمند دفاعی برتری ساز و قابل اتکا در عرصه های مختلف رزم کشور نهادینه نماییم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید