خبر جدید آمریکا از زمان حمله روسیه به اوکراین

کدخبر: ۴۷۶۱۷۶
اقتصادنیوز: سخنگوی پنتاگون گفت که یک اقدام نظامی بزرگ در هر روز ممکن است اتفاق بیفتد.
خبر جدید آمریکا از زمان حمله روسیه به اوکراین

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، «جان کربی» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در مصاحبه با فاکس نیوز ساندی در پاسخ به سوالی درباره حمله احتمالی روز چهارشنبه روسیه به اوکراین اظهار داشت: «من در موقعیتی نیستم که این گزارش‌ها را تأیید کنم، اما ایالات متحده معتقد است که یک اقدام نظامی بزرگ در هر روز ممکن است اتفاق بیفتد».

پیش از این، کاخ سفید هم امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد که نمی‌تواند تاریخ خاصی را برای آغاز «حمله» روسیه به اوکراین تعیین کند و در عین حال هشدار داد که «هر لحظه ممکن است» آغاز شود.

به گزارش روزنامه پولیتیکو، رئیس جمهوری آمریکا در گفت‌وگویی با متحدان خود در دو سوی اقیانوس اطلس مدعی شد که ممکن است روسیه در ۱۶ فوریه (۲۷ بهمن) به اوکراین حمله کند.

بنا به این گزارش، جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا به همتایان خود گفت که - از نظر آمریکا - "حمله" روسیه به اوکراین ممکن است با بمباران موشکی و حملات سایبری آغاز شود.

یکی از منابع این روزنامه مدعی شد، این تماس رهبران نشان‌دهنده این است که حمله سایبری "قریب‌الوقوع" است؛ منبع دیگری نیز گفت، این گزارش‌های اطلاعاتی "دقیق و نگران‌کننده" هستند.

اخیرا با استقرار ۱۰۰ هزار تن از نیروهای نظامی مسکو در نزدیکی مرز اوکراین، غرب و کی‌یف نسبت به حمله روسیه به اوکراین ابراز نگرانی کرده‌اند. این در حالیست که دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین این ادعاها را پوچ و بی‌اساس خوانده و تاکید کرد که روسیه تهدیدی برای هیچ کشوری به حساب نمی‌آید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید